تهران- خط سرخ شهادت یک روز در دفاع از حریم اهل بیت(ع) توسط مدافعان حرم رنگین می‌شود و دیگر روز در مرزهای خاک مقدس کشورمان توسط مدافعان وطن، اما این سیر، مدافعان دیگری هم دارد؛ از مدافعان سلامت گرفته تا مدافعان فریضۀ الهی امر به معروف و نهی از منکر.

وداع باشکوه مردم تهران با مدافع امر به معروف؛ فریضه نهی از منکر در کشور ما مظلوم است

قدس آنلاین-گروه استان ها: بارها و بارها در طی سالهای گذشته اخبار گلگون شدن و شهید شدن سربازان و پاسدارن وطن در صیانت از حریم و حرم در رسانه‌ها و جراید منتشر شده و خواهد شد و این راه همچنان ادامه دارد تا به ما یادآور شود آرامش و آسایش امروزمان را مرهون خون پاک این دلیرمردان و مجاهدان هستیم.

وداع با شهید امر به معروف

به گزارش قدس پیکر «محمد محمدی» شهید امر به معروف و نهی از منکر روز چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ بر دوش مردم شهیدپرور شرق تهران تشییع و در قطعه شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران و نمایندگانی از سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد و بسیاری از هم‌قطاران، دوستان و مردم همیشه در صحنه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن تشییع، یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.

شامگاه ۲۷ مهر امسال پاسدار بسیجی محمد محمدی در درگیری با ۷ نفر از اراذل‌واوباش محله تهرانپارس تهران مورد ضرب‌وجرح با چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

این پاسدار شهید که پس از درگیری اراذل اوباش با یک خانم وارد صحنه می‌شود و از آن‌ها درخواست رعایت عفت کلام و رفتار می‌کند تا درگیری خاتمه یاید مورد حمله قرار گرفته و بر اثر شدت جراحت ضربه چاقو به شهادت می‌رسد.

شهید محمدی ۳۹ سال داشت و از وی ۲ فرزند ۱۲ و ۸ ساله به یادگار مانده است و خانواده‌اش اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا کرده‌اند.

کوتاهی برخی مسئولان

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه شهادت شهید امر به معروف «محمد محمدی» نشانه کوتاهی برخی مسئولین است، گفت: مسئولان امر در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص شهادت مظلومانه شهید «محمد محمدی» اظهار داشت: شهادت ایشان نشان از برخی کوتاهی‌ها دارد که باید مسئولان امر در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند و اگر اینجا کسی گریبانشان را نگیرد یقیناً باید خود را برای محاکمه در میزان عدل الهی آماده سازند.

عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با عرض تبریک و تسلیت شهادت شهید محمدی گفت: این جنایت دردناک توسط اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم مایه تأثر است.

مظلومیت قانون امر به معروف و نهی از منکر

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران  با انتقاد شدید از مسئولان دستگاه‌های اجرایی افزود: سال‌ها است که قانون امر به معروف و نهی از منکر مصوب شده ولی دریغ از اجرای قانون و متأسفانه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما مظلوم هستند و دستگاه‌های مختلف عملکرد قابل دفاعی در این حوزه ندارند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی گفت: شهادت این آمر به معروف و ناهی از منکر برای بار دیگر زنگ خطر را به صدا در آورد تا به خواب رفتگان را بیدار سازد.

محمودی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و وجود قانون خاطر نشان کرد که کوتاهی از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و مجازات سریع و عبرت‌آموز و تلاش جدی بسیج جهت نهادینه کردن فرهنگ تذکر لسانی و حضور فعال‌تر نیروهای حافظ امنیت و حمایت و مطالبه مردم از تحقق این مهم بسیار ضروری دانست تا فضا برای مجرمان و منحرفان ناامن شود.

وی با تقدیر از مواضع رئیس قوه قضائیه خواستار صدور احکام قاطع توسط قضات شجاع شد و از مجلس خواست نسبت به اجرای این قانون از دستگاه‌های ذیربط سوال نماید و در خصوص برخی مسئولانی که به هر بهانه‌ای دست به قلم می‌شوند گفت: مایه تأسف است که بیانیه‌ای از این حضرات صادر نمی‌شود که البته قلم زدن برای شهید امر به معروف توفیق می‌خواهد.

دستگیری عوامل شهادت بسیجی

در همین حال سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری عاملان شهادت بسیجی آمر به معروف در تهرانپارس اظهار داشت: پیرو خبر درگیری منجر به فوت یکی از شهروندان در خیابان استخر بر اثر اصابت چاقو از ناحیه پهلو و متواری شدن ضاربین و با توجه به اینکه فرد مضروب به جهت امر به معروف و نهی از منکر توسط اراذل و اوباش، جان باخته بود، دستگیری عوامل به‌طور ویژه در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت.

سردار هداوند تصریح کرد: در راستای اجرای تدابیر و با تلاش کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران، عاملان قتل بسیجی «محمد محمدی» ۳۹ساله در کمتر از ۲۴ ساعت  در حوزه کلانتری ۱۴۶ حکیمیه دستگیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.