معاون بهداشت وزارت بهداشت،با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: از شنبه آینده پلیس برخورد جدی‌تر همراه با جریمه را آغاز خواهد کرد.

برخورد با ناقضان شیوه‌نامه‌های بهداشتی؛ بازهم همه چیز به شنبه موکول شد

قدس آنلاین: علیرضا رئیسی در گفتگو با تیتر امشب با بیان اینکه روزانه ۴۰ هزار تست کرونا در کشور گرفته می‌شود، اظهار داشت: با افزایش تست‌های بیشتر تعداد افراد کرونایی هم بیشتر شناسایی می‌شود.

وی، دلیل افزایش تعداد مبتلایان در چند روز اخیر را افزایش تعداد تست از ۲۵ هزار به ۴۰ هزار تست در روز اعلام کرد.

رئیسی، علت افزایش فوتی‌ها را هم رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود: به مرور زمان تعدادی از استان‌ها به ویروس کرونا گرفتار شدند. بعد از هر دوره تعطیلات و عادی سازی شرایط خیز بیشتر ابتلاء به کرونا هم بیشتر شد.

وی با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۴۲ درصد رسیده است، گفت: در مرحله نخست غربالگری بیش از ۷۸ میلیون نفر با تلفن ۴۰۳۰ غربالگری شدند.

رئیسی با نگاهی به عملکرد چند ماهه وزارت بهداشت در خصوص بیماری کرونا، افزود: مرحله دوم غربالگری در اردیبهشت ماه گذشته برای افراد آسیب پذیر انجام شد. روزهای نخست تست کرونا درکار نبود.

وی گفت: بیماری فقط کرونا نیست، به غیر از بیماران کرونایی، بیماران قلبی و دیگران هم در بیمارستان‌ها بستری اند و به خدمات بهداشتی و درمانی احتیاج دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، ادامه داد: در کشور ما از جمله کشورهایی بود که برای دست کم ۱۳۰۰ شغل پروتکل و دستور العمل‌های بهداشتی نوشته شد.

رئیسی درباره محدودیت‌های تردد در تعطیلات آینده گفت: محدودیت فقط تردد بین شهری و استان‌ها نیست. محدودیت تردد در درون شهری هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین سفر از دو استان تهران و البرز به سمت شمال کشور انجام می‌شود، افزود: شرط ایجاد محدودیت تردد در چند روز گذشته که برای ۵ شهر انجام شد، قرار گرفتن در وضعیت قرمز و کلانشهری بودن آن بوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، از هفت استراتژی وزارت بهداشت برای تشدید کنترل شرایط کرونایی خبر داد و گفت: تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمک پلیس و نیروی انتظامی، نظارت و بازدید متخصصان بهداشتی و مردمی بر اماکن مختلف از جمله راهکارهای مقابله با کرونا است.

وی افزود: از شنبه آینده پلیس برخورد جدی‌تر همراه با جریمه را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.