گرانی انواع مصالح ساختمانی، ساخت و تکمیل ۱۴۰ واحد مسکونی روستایی را در ۲ شهرستان تایباد و باخرز استان خراسان رضوی نیمه تمام گذاشته است.

واحدهای مسکونی روستایی در تایباد و باخرز نیمه تمام مانده است

به گزارش قدس آنلاین، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایباد و باخرز گفت: از این تعداد ۸۰ واحد روستایی در تایباد و ۶۰ واحد دیگر در شهرستان باخرز قرار دارند.

رضا احمدی فر افزود: این تعداد واحد مسکونی ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد: برای این ۱۴۰ واحد مسکونی تاکنون ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات با سود پنج درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته شده و ۳۵ میلیارد ریال نیز تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایباد با بیان اینکه در حال حاضر از سهمیه ۱۸۴ نفری در تایباد ۴۴ درصد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند گفت: اولویت پرداخت این تسهیلات با خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بوده و از سهمیه ۱۹۰ نفری در باخرز نیز ۳۱ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در ۲ شهرستان تایباد و باخرز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد منازل روستایی در این دو شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارند.

احمدی فر ادامه داد: در سال جاری ۱۳ هزار مترمربع از معابر اصلی روستاهای پساوه و حسینی در شهرستان تایباد و کوه سفید در شهرستان باخرز با هزینه افزون بر هفت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال آسفالت شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۲ پروژه طرح هادی روستاهای خیرآباد و سوران با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار چهار میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال از مهمترین پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایباد افزود: در حال حاضر شاخص اجرای طرح هادی در روستاهای تایباد ۴۹ درصد و در باخرز ۳۳ درصد می‌باشد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.