نشست ادبی «شمس» در هفتاد و پنجمین برنامه خود، با حضور استادان حوزه و دانشگاه و نویسندگان عرصه دفاع مقدس، «نقش زینبی زنان امروز در آیینه دفاع مقدس» را بررسی کرد.

 «نقش زینبی زنان امروز در آیینه دفاع مقدس» بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین، سکینه نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، یکی از سخنرانان این جلسه، با اشاره به شاکله وجودی حضرت زینب(س)، گفت: ایشان با توجه به نوع نگرش توحیدی و خدامحوری و عشق به ولی خدا و تربیت متعالی خویش به بهترین شکل و فوق تصور یک انسان عادی، در زنده نگهداشتن واقعه عاشورا انجام وظیفه کردند. زینب کبری(س) دشمن‌شناس، موقعیت‌شناس، وظیفه‌شناس و محو در ولی بودند.
وی افزود: آنچه زن امروز باید از زینب کبری(س) بیاموزد این است که در هر زمان وظیفه او چیست.
نیک با تأکید بر اهمیت زنده ‌نگهداشتن میراث دفاع مقدس گفت: یکی از کارهای حضرت زینب(س)، ابلاغ پیام عاشورا به تاریخ بود و ایشان این پیام را جاودانه کردند.
در ادامه جلسه، مهدیه خادم، پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه، نیز درباره نقش زنان در دفاع مقدس و انتقال پیام نهضت هرساله دفاع مقدس به نسل‌های بعد ایراد کرد.
وی صبر، بصیرت، ولایت‌مداری، ایستادگی در راه حق، شجاعت و شهامت را از ویژگی‌های حضرت زینب کبری(س) برشمرد و تصریح کرد: شکیبایی و استقامت در دین از نمودهای صبر زینبی است که در بحران و شرایط فتنه اهمیت بیشتری دارد.
خادم فصاحت و بلاغت را از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب(س) ذکر کرد و گفت: در حالی که پیش از واقعه عاشورا حتی همسایه حضرت روی ایشان را ندیده و صدای ایشان را نشنیده بود، در شرایطی که رسالت ایشان ابلاغ پیام عاشورا بود، با فصاحت و بلاغت در میان مردان و زنان و حتی دربار یزید خطبه خواندند و روشنگری کردند. در عصر انقلاب اسلامی نیز می‌طلبد زن مسلمان انقلابی این‌گونه باشد.
سرهنگ جهانگیر فیض‌آبادی، نویسنده کتاب «جنون مجنون»، نیز در این نشست با تأکید بر اینکه هیچ سندی مبنی بر حضور زنان در خط مقدم جبهه‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: بانوان غیور در پشت جبهه و در سنگرهای کمک‌رسانی و امداد و بهداشت به جبهه‌ها خدمت کردند.
وی تحریف دفاع مقدس را از آفت‌های این حوزه برشمرد و گفت: واحد مطالعات دفاع مقدس در کتابخانه تخصصی ادبیات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، گنجینه بزرگی از اطلاعات است. پژوهشگران می‌توانند از این منابع، بهترین استفاده را ببرند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.