آیین تجلیل و تکریم از برگزیدگان آزمون ورودی سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

آیین تجلیل از دانشجویان برگزیده آزمون ورودی دانشگاه رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، صبح امروز در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان این دانشگاه با رعایت دستورهای بهداشتی برگزار شد، با عرض تبریک آغاز ماه ربیع‌الاول و با تقدیر و تشکر از عوامل برگزارکننده آزمون اختصاصی این دانشگاه اظهار کرد: استعدادهای نخبه بسیاری از خانواده‌های متدین در دانشگاه علوم اسلامی رضوی حضور دارند که تحصیل در مجاورت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را به تحصیل در سایر دانشگاه‌های منتخب کشور ترجیح داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سطح کشور و حتی جهان تنها دانشگاهی محسوب می‌شود که برای ورود به آن باید اذن دخول را قرائت کرد، افزود: دانشجویان در این دانشگاه مطالعات حوزوی و آکادمیک را با بهره‌گیری از استادان مجرب، برجسته و فاضل فرامی‌گیرند.

تأکید بر جذب و تربیت نخبگان
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی اضافه کرد: اخلاق و منش استادان برجسته دانشگاه علوم اسلامی برای دانشجویان الگوست زیرا بیشتر این استادان از دانش‌آموختگان همین دانشگاه هستند.
وحدتی شبیری با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی علاوه‌ بر آموزش دانشجویان، بر تربیت آن‌ها نیز اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: دانشجویان این دانشگاه بدون شک در آینده بر منصب‌های مهمی تکیه خواهند زد. بنابراین دلیل اهتمام ویژه این دانشگاه بر امر تربیت، تقویت ایمان، اعتقادات و غلبه آن‌ها بر هوای نفسانی و ظواهر دنیوی است.
وی بر توجه ویژه و برنامه‌ریزی منسجم و متنوع از سوی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم رضوی در راستای تربیت و آموزش تخصصی نخبگان این دانشگاه تأکید کرد و ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم شناسایی و تربیت نخبگان بسیار تأکید دارند.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای حفظ نخبگان این دانشگاه دوره پسادکتری را برای دانشجویانی که در مقطع دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند راه‌اندازی کرده است تا بعد از فراغت از تحصیل، همکاری آن‌ها با دانشگاه ادامه داشته باشد.

معرفی برگزیدگان آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مقطع کارشناسی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالقاسم حسینی زیدی، مسئول پذیرش و گزینش دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در بخش دیگری از این مراسم به ارائه گزارشی از آزمون ورودی و مصاحبه این دانشگاه پرداخت و افزود: ۳ هزار ۵۰ نفر برای آزمون اختصاصی این دانشگاه ثبت نام و از این میزان متقاضی، بیش از ۲ هزار و ۵ داوطلب در این آزمون شرکت کردند. در نهایت، از ۶۸۰ داوطلب در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد برای مصاحبه حضوری و غیرحضوری دعوت شد.
وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، از میان ۶۸۰ داوطلب، ۴ نفر از داوطلبان در مقطع کارشناسی از جمله محمدمهدی باغبان، محمد دادگر و علیرضا رضایی در رشته حقوق و محمد ربانی در رشته اقتصاد در آزمون کتبی نمره بالای ۷۰ درصد و در مصاحبه حضوری نمره بالای ۹۸ درصد را کسب کرده‌اند که امروز به عنوان برگزیدگان آزمون ورودی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری معرفی می‌شوند.
در پایان این مراسم، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اهدای هدایایی نفیس و متبرک به دانشجویان برگزیده آزمون ورودی این دانشگاه، این دانشجویان نخبه را تجلیل و تکریم کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.