خراسان شمالی- رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: استان خراسان شمالی می‌تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد؛ باید مدلی طراحی گردد که بر اساس آن بتوانیم اصناف استان را ساماندهی و خراسان شمالی را پایلوت کشوری قرار دهیم.

خراسان شمالی میتواند دپارتمان ملی مهارت اصناف در کشور باشد
به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی، علی اوسط هاشمی در جلسه با بخش خصوصی ، صنایع و ( صنعت آبنبات بجنورد ) و اتاق بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ایجاد دپارتمان‌های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی تاکید دارد. 
وی همچنین با تاکید بر اینکه فاصله مهارت با صنعت باید به حداقل برسد و حداکثر زمینه ارتقا مهارت در استان فراهم شود، بیان کرد: تفکر ارتقا سطح مهارت باید در جامعه نهادینه شود. 
وی تقاضامحوری برای تربیت نیروی انسانی را الزامی دانست و همچنین بر سنجش مهارت و دستیابی به گواهینامه مهارت توسط نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: کسب مهارت باید در ضمن کار و همیشگی باشد. 
هاشمی افزود: اکنون ۴۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه وارد کارگاه های آموزشی فنی و حرفه‌ای می‌شوند تا مهارت کسب کنند لذا باید متوجه شویم دانش گرایی به تنهایی کارایی ندارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.