فرماندار درگز گفت: بر اساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا طی هفته جاری مدارس و مراکز آموزشی این شهرستان مرزی به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد.

کرونا فعالیتهای آموزشی را در درگز غیرحضوری کرد

به گزارش قدس آنلاین،  علی فراهی افزود: علاوه بر تغییر شیوه فعالیت مدارس، مراکز آموزش عالی، حوزه علمیه و اجرای آزمونهای حضوری فعالیت برخی اصناف نیز در شهرستان درگز ممنوع یا محدود شده است.  

وی گفت: آرایشگاههای زنانه تعطیل در درگز و فعالیت باشگاههای ورزشی این شهرستان نیز حداکثر با ۲۵ درصد گنجایش مجاز است.

بنا بر اعلام رییس شبکه بهداشت و درمان درگز: از ابتدای شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تاکنون در این شهرستان ۳۱ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ در مناطق شهری بسته شده‌اند.

دکتر حمیدرضا سلیمی افزود: همچنین تاکنون ۵۱ نفر در سطح شهرستان درگز بخاطر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده و همچنین آزمایش طبی کرونا برای افزون بر ۷۰۰ نیز مثبت شده است.  

مرکز شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز در فاصله ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.

درگز مرکب از چهار بخش "مرکزی، لطف‌آباد، چاپشلو و نوخندان" ۱۳۹ روستا دارد. ۳۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

درگز از سمت شمال هم مرز با کشور جمهوری ترکمنستان است.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون  ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان  ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر را در کشورمان گرفته است.  همچنین تاکنون   ۴۴۶ هزار و ۶۸۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۴۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۵۵ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۳۱ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۱۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با هشت میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۶۵ بیمار کووید ۱۹ و ۲۲۴ هزار و ۸۲۴ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه سیزدهم را پس از آفریقای جنوبی در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.