مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی گفت: سامانه ارتباطی شبکه دولت در این استان با چهار هزار و ۲۰۰ کاربر در دستگاه‌های اداری و اجرایی، بزرگترین سامانه در بین استانهای کشور است.

بزرگترین سامانه ارتباطی شبکه دولت در خراسان رضوی گسترده است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا روحبخش معارف افزود: با توجه به بزرگ بودن استان و تعداد زیاد شهرستانها، شمار کاربران شبکه دولت در استان زیاد است چنانکه پس از خراسان رضوی، فارس با ۲ هزار و ۹۰۰ کاربر در جایگاه دوم این رتبه بندی قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه مکاتبات بین دوایر مختلف دولتی شامل دهیاریها، فرمانداریها، ادارات کل و یا به بیان دیگر همه ساختمانهای اداری در استان با استانداری کاملا الکتریکی است و در این بستر روزانه حدود ۳۰ هزار نامه الکترونیکی میان دستگاه های اداری استان جا به جا می شود.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی با بیان این که نمابر تقریبا از ارتباطات بین دستگاهی استان حذف شده است گفت: ارتباطات الکترونیک در قالب شبکه دولت بین دستگاههای اداری و اجرایی استان از اسفند ۹۸ برقرار شد و اکنون اولویت برگزاری جلسات در استان به شکل ویدئو کنفرانس است.

روحبخش افزود: تاکنون همه فرمانداران و حتی مدیران کل در مشهد از اتاقهای خود و به وسیله ویدئو کنفرانس در ۶ جلسه شورای اداری استان در سال جاری شرکت کرده اند.

وی به برگزاری جلسات اداری در دوره کرونا نیز اشاره و بیان کرد: علاوه بر ارتباط ویدئو کنفرانسی فرمانداریها با استانداری، جلسه با مدیران کل، ارتباط با وزارت کشور، حضور در جلسات مشترک با نهاد ریاست جمهوری و حتی ارتباط ویدئو کنفرانسی مدیران استان با مقامات کشور ترکمنستان نیز در این چارچوب صورت گرفته است.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی گفت: مطابق سیاستگذاری‌های صورت گرفته فرایندهای دستگاه‌های اجرایی باید الکترونیکی شده و در بستر مجازی به مردم ارائه شود و بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی این اقدامات تاکنون با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

روحبخش افزود: در این چارچوب در استانداری نیز ارتباطات با فرمانداریها در بستر فیبر نوری صورت گرفت، فرایندهای دفاتر ستادی استانداری، الکترونیک شد و امکان دریافت مکاتبات مردمی از طریق سایت استانداری نیز فراهم شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.