با وجود اعلام کتبی سازمان بازرسی کل خراسان‌رضوی و اخطار به سازمان صمت استان مبنی بر اقدام‌های مشکوک یک کارشناس، پس از حدود یک سال نه تنها برخوردی با این فرد نشد بلکه او در یکی از شهرستان‌های خراسان‌رضوی، مدیر هم شد!

فرد حاشیه‌دار در سازمان صمت استان مدیر شد!

عقیل‌رحمانی/

با وجود اعلام کتبی سازمان بازرسی کل خراسان‌رضوی و اخطار به سازمان صمت استان مبنی بر اقدام‌های مشکوک یک کارشناس، پس از حدود یک سال نه تنها برخوردی با این فرد نشد بلکه او در یکی از شهرستان‌های خراسان‌رضوی، مدیر هم شد!

همه چیز به سال 98 برمی‌گردد و ماجرا این‌گونه بود که در پی رصدهای صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی کل خراسان‌رضوی، مشخص می‌شود برخی از نیروهای معاونت بازرسی سازمان صمت این استان دست به اقدام‌های مشکوک و حاشیه‌داری در سطح بازار زده‌اند.

**ترفیع یک فرد حاشیه‌دار و فرار رئیس سازمان صمت از پاسخ!

از همین رو و پس از جمع‌بندی ماجرا از سوی مقام رسیدگی‌کننده در سازمان بازرسی کل خراسان‌رضوی، نامه‌ای در اسفند ماه سال 98 به سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زده می‌شود و از وجود سوءجریان درباره یکی از تیم‌های فعال در حوزه قاچاق کالا و ارز، هشدارهایی را صادر و به نوعی به سازمان صمت اعلام می‌شود که این افراد با توجه به موضوعات مطرح شده از پست مذکور برکنار شوند.

این نامه هم طبق روال و چرخه سازمانی به معاونت نظارت و بازرسی وقت سازمان صمت استان منعکس شده و اقدام‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد و عامل اصلی که سمت کارشناسی داشت به همراه چهار نفر دیگر برکنار می‌شوند.

پس از این اقدام و طبق بررسی‌های صورت گرفته، به کارشناس مذکور مسئولیت اداره یک فروشگاه را در استان سپرده و از سوی دیگر کارت بازرسی چهار نفر دیگر هم از آن‌ها اخذ شد.

حدود 9 ماه از این ماجرا گذشته بود که اطلاعاتی به تحریریه روزنامه قدس منعکس شد که حکایت از آن داشت که کارشناس اسبق واحد قاچاق کالای آن سازمان با چند درجه ترفیع، با حکم رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی در یکی از شهرستان‌ها پست مدیریتی حساسی گرفته است.

از همین رو ماجرا از مس‌فروش، رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی پیگیری شد و پس از مطرح شدن ماجرای نامه سازمان بازرسی کل خراسان‌رضوی در مورد این فرد و حاشیه‌های ایجاد شده، خواسته شد دلیل این انتصاب را توضیح دهند که وی در پاسخ عنوان کرد: این‌گونه موارد را با حراست سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان‌رضوی مطرح کنید.

**وقتی حراست نظر دیگری داشت!

در حالی که بازهم از سوی خبرنگار ما تأکید شد دستور انتصاب با حراست سازمان‌ها نیست و فقط طی شدن مراحل تأییدصلاحیت‌ها  در اختیار این واحد است، موضوع را از  مدیر حراست سازمان صمت خراسان‌رضوی که مسلماً در جریان ارسال این نامه قرار داشت، پیگیری کردیم.

از همین رو مدیر حراست سازمان صمت استان در پاسخ به این پرسش که معرفی مدیران در سازمان شما توسط چه کسی صورت می‌پذیرد، بیان کرد: این قانون هست که بالاترین مقام هر دستگاهی موضوع را مطرح و در کمیته انتصابات دیگر مراحل صورت می‌پذیرد.

 وی در پاسخ به این موضوع که حراست طبق روال بررسی و تأیید صلاحیت افراد معرفی شده را بررسی می‌کند، آیا این نکته درست است، گفت: این فرد باید صلاحیت پست را داشته باشد و این امر هم براساس استعلامات خاص خودش است.

از سوی دیگر این موضوع مطرح شد که چطور می‌شود فردی اواخر سال 98 طبق نامه سازمان بازرسی کل خراسان‌رضوی از حوزه قاچاق کالا برداشته می‌شود و حتماً شما هم آن نامه را دیده‌اید، به یک پست مدیریتی چند رده بالاتر منصوب می‌شود، این دوگانگی نیست، که پاسخ دیگری در این زمینه دریافت نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.