مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی از برداشت بیش از ۳۲ هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع این واحد در سال جهش تولید خبر داد.

بیش‌ از ۳۲۰۰۰ تن گوجه‌فرنگی از اراضی مزرعه نمونه برداشت شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن جمشیدی با اشاره به افزایش هزار تنی این محصول در مقایسه با سال گذشته بیان کرد: این مقدار گوجه‌فرنگی علی‌رغم سرمازدگی رخ داده در هفدهم مهر ماه امسال، از سطح ۴۴۸ هکتار اراضی مزرعه نمونه برداشت شده که شامل ارقام زمرد، EM۰۰۸، لمنتین، وایکینگ و... است.
وی ادامه داد: بازارپسندی، متناسب بودن با شرایط آب و هوایی منطقه، راندمان تولید مطلوب، بریکس بالا، مقاومت مناسب در برابر شرایط جوی و... تنها بخشی از ویژگی‌های این بذرها به شمار می‌رود.
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه با اشاره به آبیاری ۹۰ درصد از این اراضی با استفاده از سیستم‌های تحت فشار خاطرنشان کرد: بدین منظور از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده شد که مزیت‌هایی همچون مدیریت بهینه منابع آبی، کاهش رشد علف‌های هرز، افزایش کارایی آب و... دارد.
وی ادامه داد: همچنین برای مبارزه با آفات از روش بیولوژیک و به کارگیری از زنبور تریکوگراما و براکون استفاده شده است.
جمشیدی افزود: این کشت و صنعت برای بهبود تغذیه گیاهی و افزایش راندمان تولید در این مزارع، از کودهای ریزمغذی توسط سیستم آبیاری و همراه با آب آبیاری استفاده کرده است.
وی درباره نقاط قوت کشت امسال این محصول تصریح کرد: در طول چند سال اخیر که مزایای استفاده از ارقام هیبرید برای مزرعه نمونه و سایر مزارعه‌کاران مشخص شده، حتی با وجود قیمت نسبتا بالای بذر ارقام هیبرید، هر ساله میزان استفاده از بذور هیبرید نسبت به بذور استاندارد افزایش پیدا می‌کند که البته این روند در سال جاری نیز ادامه داشته است.
جمشیدی با اشاره به مشکلات پیش روی کشاورزان در کشت گوجه‌فرنگی گفت: در مسیر کشت این محصول، مشکلات ناشی از عدم صادرات رب گوجه‌فرنگی و پایین بودن قیمت خرید محصول توسط کارخانجات، افزایش نرخ نهاده‌های کشاورزی و دستمزد کارگری، پیش روی کشاورزان قرار دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.