جهاد کشاورزی نیشابور از برداشت ۱۶۰۰۰ تن وش پنبه از سطح مزارع پنبه این شهرستان خبر داد.

برداشت ۱۶۰۰۰ تن وش پنبه از سطح مزارع پنبه نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی این شهرستان در این رابطه گفت: برداشت پنبه از مزارع شهرستان نیشابور در سطح  ۴۶۰۰ هکتار شروع شد.

محمد علی فرهمندراد افزود : در سال ۱۳۹۹ در سطح ۴۶۰۰ هکتار از مزارع شهرستان محصول پنبه کشت شده و از شهرستان‌های مهم استان در تولید این محصول می‌باشد که از این سطح، حدود ۳۱۰۰ هکتار پنبه اصلاح شده و حدود ۱۵۰۰ هکتار پنبه رقم بومی است که عمده سطح زیرکشت پنبه شهرستان، متعلق به بخش میان جلگه است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۴۰ تن بذر اصلاح شده بین بهره‌برداران توزیع شده و ارقام پنبه‌ای که در شهرستان کشت می‌شوند شامل ارقام ورامین، خورشید، خرداد و شایان است.

فرهمندراد اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از مزارع شهرستان حدود ۱۶۰۰۰ تن وش پنبه برداشت شود.

وی گفت: در سال جاری ۱۸۲ هکتار از اراضی زیر کشت پنبه با دستگاه‌های مکانیزه کشت شده که ۸۰ هکتار توسط دستگاه‌های کشت مستقیم و ۱۰۲ هکتار با دستگاه‌های پنوماتیک و کف کار کشت شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی مطرح کرد: در سطح ۱۷۰۰هکتار تغذیه گیاهی با کودهای ریز مغذی توسط کشاورزان انجام شده و ۲۵ هکتار با روش آبیاری به صورت نوار تیپ  که از روش‌های نوین در کشاورزی می‌باشد، صورت پذیرفته است.

فرهمندراد کمبود کارگر و از طرفی نبود ماشین آلات مناسب برداشت را سبب تاخیر در برداشت و در نتیجه افزایش هزینه و کاهش کیفیت محصول در اواخر فصل برداشت عنوان کردو افزود: تامین ماشین آلات مناسب برداشت در سیاست‌های آینده این مدیریت در محصول پنبه است که باید به سمت برداشت مکانیزه برویم.

در شهرستان نیشابور ۵ کارخانه تصفیه پنبه فعال است که با نظارت کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و استان مشغول تبدیل محصول وش به محلوج برای تحویل به کارخانجات نخریسی هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.