سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: براساس پیش بینی ها اولین دسته جات پروازی ملخ صحرایی برای زمستان گذرانی از سمت کشورهای هند و پاکستان به کشورمان وارد و در منطقه بشاگرد استان هرمزگان ریزش کردند.

هجوم ملخ‌های صحرایی از هند و پاکستان به ایران

قدس آنلاین: سازمان حفظ نباتات کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که این دستجات از ملخ صبح امروز وارد کشور شده که دارای تراکم ۲۵ تا ۵۰ عدد در هر متر مربع می باشند.

این ملخ‌ها از نوع بالغ بالدار بوده که با توجه به پیش بینی های صورت گرفته قبلی و آمادگی همکاران حفظ نباتات در سازمان های جهاد کشاورزی استانهای جنوبی کشور، بسرعت عملیات مبارزه و کانون کوبی آغاز و در سطح چهار هکتار مبارزه شیمیایی صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است طبق پیش بینی های انجام شده از سوی سازمان جهانی فائو و بررسی‌های کارشناسی در سازمان حفظ نباتات در این فاز تهاجمی با طیف گسترده و انبوهی از این آفت مهم خطرناک در استانهای جنوبی کشور روبرو خواهیم بود.

پیش بینی می‌شود در سطحی بیش از ۵۰۰ هزار هکتار نیاز به عملیات مبارزه وجود داشته باشد که با برنامه ریزی های انجام شده و ایجاد آمادگی لازم در استانهای درگیر،  همانند فاز قبلی هجوم این آفت خطرناک، شاهد بروز کمترین میزان خسارت به اراضی جنگلی و مرتعی و مزارع و باغات کشور خواهیم بود.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه مورد هجوم می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.