استاد اقتصاد گفت: اینکه رسانه‌ای به روزمرگی نیفتد بسیار مهم است و اینکه بتواند با مخاطب ارتباط خوب برقرار کند بسیار مفیدتر است. هماهنگی همه گروه‌های خبری در مجموعه منجر به جذب بیشتر مخاطبان می‌شود آن هم در موضوع روز کشور که مسائل اقتصادی است.

قدس آنلاین نشان داده به دغدغه‌های اقتصادی مردم اهمیت می‌دهد

عطا بهرامی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با قدس آنلاین در سالروز تأسیس این رسانه، در خصوص تفاوت‌های یک رسانه ایده آل با رسانه‌های غیر حرفه‌ای گفت : یکی از مشکلاتی که رسانه‌های ایران در حوزه اقتصاد دارند اغتشاش پارادایمی است به این معنا که بیشتر رسانه ها در انتخاب رویکرد درست خود یعنی معلوم سرگردان هستند و نمی‌دانند بهترین تصمیم را ازکجا اتخاذ کنند. 

وی در این خصوص بیان داشت: انتخاب رویکرد و عدم تناقض براساس هدف و رویکرد تعیین شده و به کار گرفتن پرسنل و خبرنگارانی که با هدف تعیین شده تناقضی نداشته باشند در امر تبدیل یک رسانه به رسانه هدفمند موثر است، چرا که در چنین مسیری همه ی کسانی که برای آن رسانه کار می کنند و بخصوص قلم می زنند با پارادایم های هدف گذاری شده هماهنگ شده و به همان سمت حرکت می کنند. 

عطا بهرامی درخصوص نگاه آستان قدس رضوی به مسائل خبری گفت: به هر حال مؤسسه فرهنگی آستان قدس با نگاه کلانی که به اهداف نظام جمهوری اسلامی نگاه می‌کند به دنبال تحقق هدف گذاری‌های تعیین شده است، بنابراین این رسانه انقلابی بر اساس اهداف انقلاب حرکت می کند. 

عطا بهرامی خاطر نشان کرد :مثلا قلم زدن فردی که تفکر نولیبرالی دارد در روزنامه جوان، یک فاجعه است لذا باید کسانی در رسانه‌های انقلابی به کار گرفته شوند که اعتقادات‌ راسخ انقلابی داشته باشند. افرادی که به مسائل کاربردی بپردازند و به بخش های مختلف اقتصاد اعم از نظری و اقتصاد کلان آگاهی لازم داشته باشند. یکی از موارد قابل توجه در رسانه قدس آنلاین همه فهمی مطالب اقتصادی است که ضمن اینکه بحث‌ها کاربردی است اما برای همه مردم ایران قابل فهم است. اینکه مطالب به گونه‌ای نوشته می‌شود که مخاطبان عادی که آشنایی با علم اقتصاد هم ندارند متوجه کنه موضوع می شوند حائز اهمیت است. 

 استاد اقتصاد خاطر نشان کرد :اینکه رسانه ای به روزمرگی نیفتد بسیار مهم است و اینکه بتواند با مخاطب ارتباط خوب برقرار کند بسیار مفید تر است. هماهنگی همه ی گروه های خبری در مجموعه منجر به جذب بیشتر مخاطبان می شود آن هم در موضوع روز کشور که مسائل اقتصادی است. 

 استاد اقتصاد درخصوص ویژگی های گروه اقتصادی قدس آنلاین گفت : از نظر گفتگو محور بودن و حوصله‌ای که برای گرفتن مطالب تفصیلی به خرج می‌دهید مشخص است به مسائل و دغدغه‌های اقتصادی مردم اهمیت می‌دهید، چرا که برخی از رسانه‌ها روی خبر وقت نمی‌گذارند و با نوشتن دو، سه پاراگراف کوتاه خبر را جمع می‌کنند و از کنار آن می‌گذرند، یعنی به دنبال اطلاع رسانی دقیق و عمیق نیستند و هرم وارونه در خبرنویسی که روش قدیمی است رعایت نمی‌کنند و ممارست به خرج نمی‌دهند، در  حالی که  گفت و گوهای تفصیلی اقتصادی قدس آنلاین در گروه اقتصادی نشان دهنده عزم این رسانه برای افزایش آگاهی مردم و اراده جدی برای اطلاع رسانی به مردم است که بسیار خوب و قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.