شهردار مشهدمقدس گفت: وضعیت معتادان متجاهر، متکدیان و کودکان کار ساماندهی می‌شود.

وضعیت معتادان متجاهر، متکدیان و کودکان کار در مشهد ساماندهی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی ظهر امروز با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی از جمله کودکان کار، معتادان متجاهر، متکدیان در مشهد اظهار داشت: اقدامات و برنامه ریزی‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی باید به صورت یک منظومه باشد چرا که نمی‌شود در برنامه‌ریزی‌ها بحث معتاد متجاهر باشد، اما کودک کار و زن آسیب دیده در آن دیده نشود.

وی اضافه کرد: از ابتدای دوره مدیریت شهری و شورای پنجم بالغ بر ۲۰ بسته اقدام سخت افزاری و نرم افزاری از احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر تا ایجاد زیرساخت‌ها و نهادهای پایدار مانند تشکیل خیرین شهریار و ... انجام شده است.

کلائی با تاکید بر اینکه اکنون زمانی است که باید اقدامات انجام شده را از جمله پروژه‌های شهر همگان، شهر دوست دارکودک، کودکان کار و پروژه خیرین شهریار را پایدار کنیم، بیان کرد: در این میان باید مصوبه شورای اسلامی شهر در زمینه تشکیل بانک اطلاعاتی از معتادان متجاهر، متکدیان و... را به عنوان نخ تسبیح که این اقدامات و پروژه‌ها را به هم متصل کند، ببینیم.

وی ادامه داد: برای هماهنگی بین بخشی ما به یک قرارگاه و فرماندهی نیاز داریم که در آن دستگاه قضایی، سمن‌ها و نهادهای متولی پیگیری کننده موضوعات اجتماعی و خیرین حضور داشته باشند.

شهردار مشهد تصریح کرد: نقش معاونت فرهنگی و حوزه اجتماعی شهرداری مشهد در این میان بسیار مهم است، زیرا باید در چارچوب این قرارگاه، اقدامات را هماهنگ کند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع کودکان کار باید حوزه اجتماعی شهرداری به شدت پای کار باشد، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این حوزه برای این کار یک الگوی جدید از همکاری دستگاه‌های مختلف ارائه دهد که معتقدم فضا برای این کار فراهم است.

کلائی ادامه داد: معتقدم باید ظرف چند ماه آینده در زمینه وضعیت معتادان متجاهر، متکدیان و کودکان کار به نقطه امنی برسیم که برای تحقق آن به یک ساختار مستقر قابل کنترل و دارای پروژه، جهت رسیدن به اهداف عینی نیاز داریم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.