سعید اسلامی بیدگلی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و عضو شورای عالی بورس در رابطه با حواشی و شایعات بوجود آمده اخیر پیرامون انتخاب مدیرعامل شرکت بورس تهران توضیحاتی ارائه کرد.

تا ابد در هیچ پست دولتی و حاکمیتی کار نخواهم کرد

قدس آنلاین؛ روز دوشنبه و در پی انتشار برخی شایعات و گمانه‌زنی‌های چند روز اخیر درباره انتخاب اشخاص حقیقی مختلف به عنوان مدیرعاملی شرکت بورس تهران «سعید اسلامی بیدگلی» دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و عضو شورای عالی بورس که اتفاقاً نام وی نیز از سوی برخی به عنوان یکی از نامزدهای تصدی پست مدیرعاملی شرکت بورس تهران مطرح شده است توئیتی منتشر کرد که واکنش‌های مختلفی را در میان اصحاب رسانه در پی داشت.

«سعید اسلامی بیدگلی» در این توئیت نوشت:

"من تعداد زیادی خبرنگار باسواد و شریف می‌شناسم که در بازار سرمایه هم فعال هستند. اما از حجم دروغ و شایعه‌سازی برخی دیگر از خبرنگاران این حوزه در شگفتم. هر روز شایعه‌ای می‌سازند و کسی را کاندیدای سمتی می‌کنند و براساس آن داستانی مافیایی می‌نویسند.

هجمه‌ها را به جان می‌خریم تا فرهنگ پرسش‌گری در بازار سرمایه نهادینه شود

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در رابطه با حواشی ایجاد شده به قدس آنلاین گفت: متاسفانه توئیت اخیر بنده موجبات ناراحتی برخی از دوستنان خبرنگار و اهالی رسانه را فراهم کرده است؛  لازم است یادآوری کنم که بخش بزرگی از دوستان بنده از قشر خبرنگار هستند و من جزو کسانی هستم که مصاحبه‌های متعددی در زمینه بازار سرمایه انجام داده‌ام و پاسخگوی پرسش‌های اهالی رسانه بوده و هستم؛ درواقع اعتقاد بده بر این است که باید رابطه خوبی با خبرنگاران و اهالی رسانه داشت. معتقدم اساسا بازار سرمایه تنها جایی در کشور است که دارد «پرسشگری» را تمرین می‌کند؛ حجم هجمه‌هایی که به مسئولین در بازار سرمایه می‌شود در بقیه حوزه‌ها رخ نمی‌دهد اما ما این هجمه‌ها را به جان می‌خریم تا فرهنگ پرسشگری و مطالبه گری در کشور ایجاد و نهادینه شود.

خبرنگار حق دارد گمانه زنی کند اما حق دروغ پردازی و شایعه سازی ندارد

وی تصریح کرد: برخلاف جوی که ایجاد شده است بنده به خبرنگاران اهانتی نکردم و بد و بیراه نگفتم؛ نکته بنده این بود که هر خبرنگاری حق گمانه زنی و برداشت از سیگنال‌ها را دارد و در عین حالی که می‌تواند در رابطه با موضوعات و مسائل مختلف گمانه زنی کند حق دروغ پردازی و شایعه‌پردازی ندارد ؛ طی ۲ هفته گذشته بیش از ۲۰ توئیت از سوی همکاران مختلف شما(رسانه و خبر) دیده ‌م که قرار شده است فلان شخص رئیس شرکت بورس شود؛ بعد فردا صبح توئیت می‌زنند شخص B رئیس سازمان بورس شد؛ خب طبیعی است که وقتی شما نام ۲۰ نفر را به عنوان مدیرعامل آینده شرکت بورس مطرح می‌کنید بالاخره یکی از آنها ممکن است مدیرعامل شود.

تا ابد در هیچ پست دولتی و حاکمیتی کار نخواهم کرد

اسلامی ادامه داد: یکی از این خبرنگاران تا به حال بیش از ۲۴ نفر را به عنوان مدیرعامل سازمان بورس معرفی کرده است. بدون شک بخش بزرگی از این پیش‌بینی‌ها و ادعاها صحت ندارد مثلاً گفته می‌شود از دبیرکل کانون هم برای تصدی مدیرعاملی بورس برنامه گرفته شده است؛ از تریبون رسانه شما اعلام می‌کنم بنده تا ابد در هیچ پست دولتی و حاکمیتی کار نخواهم کرد.

عضو شورای عالی بورس کشور افزود: در مورد شورای عالی بورس هم این نکته مهم است و لازم می‌دانم در جهت دفاع از برخی همکاران بیان کنم که شورا در حال حاضر بعد از درگذشت آقای موسویان ۱۲ عضو دارد و طبیعی است که تمام این ۱۲ نفر بر سر موضوعات اساسی مطرح شده هم نظر نباشند ولی میانگین و برآیند نظرات همه اعضا حمایت از خروجی و تصمیماتی است که در جلسات گرفته شده است. این به نظرم قانونی است که باید در تمام نهادهای حاکمیتی و تصمیم ساز رعایت شود تا تصمیم گرفته شده به بهترین نحو اجرا شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.