محقق و اقتصاددان روسی گفت: نگاه امام علی(ع) به موضوع وحدت، نگاهی راهبردی و سرشار از عشق و علاقه است.

نگاه امام علی(ع) به موضوع وحدت، نگاهی سرشار از عشق و علاقه است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالکریم تاراس چرنیکو، محقق و اقتصاددان روسی در وبینار تخصصی «احترام به پیامبران الهی در ادیان و محکومیت اهانت به آنان» به تبیین بررسی اهمیت و جایگاه وحدت از دیدگاه امام علی(ع) در نهج البلاغه پرداخت و گفت: نگاه امام علی(ع) به موضوع وحدت، نگاهی راهبردی و اساسی است که از عمق عشق و علاقه ایشان به پیامبر(ص) و تداوم حیات دین و امتش بر می‌خیزد.
این محقق و اقتصاددان روسی با بیان اینکه ایشان تداوم خط اسلام و مسلمانی را به عنوان یک اصل اساسی و مهم، سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده بود، افزود: وحدت و انسجام از دستورات اسلام، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است و قرآن کریم وحدت را موجب عزت و استحکام ملت‌ها می‌داند.
علی المخلبی استاد دانشگاه النوبه تونس نیز در ادامه این نشست به حریت و آزادی از دیدگاه غربیان اشاره کرد و گفت: توهین به مقدسات دین اسلام بر خلاف آزادی حقوق است.
وی افزود: در تفکر اسلامی و مکاتب غربی تفاوت‌های اصولی و اساسی در بیان مرزهای آزادی و تعیین چارچوب آن وجود دارد؛ در منطق مکاتب غرب، آزادی را به قانون یا به این که به آزادی دیگران لطمه‌ای وارد نیاید محدود می‌کنند.
مفتاح رحمت، رئیس موسسه شهید مطهری اندونزی به آیاتی در مورد پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: خداوند پیامبر بزرگ اسلام(ص) را برای هدایت تمام امت‌ها فرستاده است و حتی در ادیان مسیحی به آمدن پیامبر(ص) که اکمال تمام پیامبران گذشته است بشارت داده شده بود و جسارت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) توهین به سایر پیامبران پیشین است.
فوزی علوی نیز از دیگر سخنرانان این نشست اظهار کرد: توهین اخیر به مقدسات اسلام و پیامبر عظمیم الشان حضرت محمد(ص)، با سایر توهین‌ها تفاوت داشت و آن هم این بود که این توهین از سوی یکی از مقامات کشور فرانسه صورت گرفته است.
 وی با بیان اینکه مسلمانان باید بر علیه این اساعه ادب قیام کنند، گفت این توهینات موضع استعماری و استکباری دارد و توجیه آنان حقوق بشری است.
علوی ادامه داد: کشور فرانسه جنایات بسیاری را در الجزایر، سوریه و سایر کشورها انجام داده است و هزاران نفر از مردم این کشورها را به خاک و خون کشیده است.
گفتنی است، وبینار تخصصی «احترام به پیامبران الهی در ادیان و محکومیت اهانت به آنان» به همت دبیرخانه همایش بین‌المللی امام رضا(ع)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و مرکز اطلاعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه و با حضور محمود واعظی رئیس مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران، فوزی العلوی رئیس دانشگاه الزیتونیه، علی المخلبی استاد دانشگاه النوبه تونس برگزار شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.