متاسفانه یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که امروزه هر فروشگاه آنلاین با خود به همراه دارد، نبود ضمانت برای ارسال کالای خریداری شده است.

آیا«اینماد» برای فروشگاه آنلاین ضروری است؟

. از این رو شرکت های طراحی سایت، باید زمانی که قصد طراحی سایت فروشگاه آنلاین را برای این نوع فروشگاه ها دارند، به مسئله نبود ضمانت نامه توجه کنند. چراکه در خریدهای فیزیکی، می دانیم که در حین سفارش محصول، اگر مشکلی پیش آمد، جایی برای مراجعه و جویا شدن علت داریم. اما خیلی از فروشگاه های آنلاینی که امروزه شاهد آن هستیم، وجود فیزیکی ندارند و در صورت بروز مشکل، هیچ کاری از دستمان بر نمی آید. همین دلایل باعث شدند تا در طول این سال ها، موسسه ها و سازمان هایی برای بررسی اعتبار این سایت ها به وجود بیایند و آن ها را ارزیابی کنند. اما به نظر شما، این مجوز ها مانند اینماد، تا چه حد بر فضای مجازی نظارت داشته اند؟ آیا از شرایط دریافت آن اطلاع دارید؟ در این مقاله می خواهیم تا علاوه بر فروشگاه های آنلاین، نگاهی به پروسه اینماد و تاثیرات آن در دنیای وب بیندازیم. پس با ما همراه باشد.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، با رشد کسب وکار ها و فراگیر شدن اینترنت، سایت ها و فروشگاه های اینترنتی روز به روز در حال افزایش بودند. متاسفانه بعد از مدتی، آمار های کلاهبرداری این فروشگاه ها زیاد شد و همین دلیل باعث شد، تا سازمان هایی برای نظارت بر این فضا تاسیس شوند. این موسسه ها، با بررسی فروشگاه های آنلاین و دریافت مدارک معتبر، به آن ها مجوز یا نمادی اعطا می کردند. یکی از این نماد ها اینماد بود که با ورود خود به دنیای تجارت الکترونیک، تاثیرات بسیار زیادی بر آن گذاشت.

امرزوه اگر به فروشگاه های آنلاین معتبر نیز دقت کنیم، حتما اینماد را در پایین صفحات وبسایتشان خواهیم دید. با وجود این مجوز (به شرطی که از تاریخ اتمام آن نگذشته باشد)، می توانید به راحتی از هر وبسایتی که این نماد را داشته باشد خرید کنید. اما پروسه دریافت این مجوز به چه صورت است؟

مراحل دریافت اینماد برای فروشگاه آنلاین

پروسه دریافت این نماد، بر خلاف تصور خیلی ها، آن قدر ها هم سخت و غیر ممکن نیست. این فقط یک ارزیابی ساده است که اعتبار شما و سایتتان را نشان می دهد. طبیعتا مثل هر کار دیگری، اولین کاری که برای دریافت این مجوز لازم دارید، ثبت نام در خود سایت اینماد است. بعد از پر کردن اطلعات لازم و اعتبارسنجی ها، باید نظر سنجی که در اختیارتان قرار می گیرد را پر کنید و سپس، نگاهی به چک لیست مربوط به قوانین این مجوز بیندازید. پس از این، باید مدارکی که از شما خواسته می شود را به صورت فیزیکی ارسال کنید، تا صحت آن ها بررسی شود.

بعد از تایید شدن مدارک و اطلاعات هویتی، فروشگاه آنلاین شما از ۳ جهت، مورد ارزیابی قرار می گیرد. اولین جنبه ای که در زیر ذره بین قرار می گیرد، محتوای وبسایت تان است. شما در طول فعالیت خود در وبگاهتان، نباید هیچ گونه فعالیتی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران داشته باشید. این فعالیت ها تنها مربوط به محصولات و یا مطالب آموزشی تان نیست؛ بلکه حتی شیوه های تبلیغاتی تان نیز بررسی می شود.

پس از آن، نوبت به بررسی پروسه خرید و ثبت سفارش می رسد. طبق قوانینی که برای اینکار در نظر گرفته شده، تمام اطلاعات فیزیکی و هزینه های محصول باید در وبسایت درج شوند و امکان چاپ پیش فاکتور نیز وجود داشته باشد. همچنین، کاربر باید بتواند بعد از ثبت نهایی خرید خود، کد کاربری سفارش را دریافت کند تا در هر زمانی که خواست، سفارش خود را پیگیری کند.

آخرین مرحله ای که باید مورد بررسی قرار بگیرد، یک سری استاندارد ها و فاکتور ها در مورد صفحات فروشگاه آنلاین تان است. به عنوان مثال، شما باید اطلاعات کامل هویتی برندتان را در قسمت درباره ما قرار دهید. همچنین باید راه های ارتباطی مناسبی نیز برای قسمت تماس با ما در نظر بگیرد تا کاربران در صورت وجود هر مشکلی بتوانند با شما تماس بگیرند. این یک نگاه کلی به پروسه دریافت نماد الکترونیکی بود، شما می توانید برای اطلاعات کامل تر و دقیق تر به وبسایت این سازمان مراجعه کنید.

جمع بندی

با توجه به روند گفته شده برای دریافت مجوز اینماد، ممکن است که در طول پروسه آن کمی احساس سردرگمی کنید و نتوانید مراحل آن را بگذرانید. اگر به دنبال گروهی هستید، تا علاوه بر طراحی یک فروشگاه آنلاین بی نظیر، پروسه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را نیز انجام دهد، ما به شما گروه تخصصی ایران سایت را پیشنهاد می کنیم. این گروه، که از سال ۷۷، کار خود را شروع کرده، تا به حال موفق به رهبری بیش از ۱۰۰ استارت آپ، به مرحله درآمدزایی شده است. شما می توانید با مراجعه به وبسایت این شرکت به نشانی iransite.com از تعداد بالای ۸۰۰ سایتی که برای مشتریان خود طراحی کرده دیدن کنید و دید بازتری نسبت به طراحی های روز داشته باشد. همچنین در زمینه سئو نیز، این گروه موفق به بهینه سازی بیش از ۱۰۰۰ کلمه در صفحه اول گوگل شده که می تونید نتایج آن را در وبسایت این شرکت ببینید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.