دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: پرونده تخریب مسجد هفت درب بعد از شکایت اداره اوقاف و ارائه دفاعیات این نهاد و شهرداری، در حال بررسی توسط بازپرس است.

پرونده مسجد هفت درب در حال بررسی است

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش بود که تخریب مسجد هفت درب در محله نوغان مشهد حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد؛ این مسجد در طرح قدیم نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی، در معرض تخریب قرار داشت، اما با تغییر مشاور و ارائه طرح جدید، حفظ مسجد در حاشیه خیابان شارستان در دستور کار قرار گرفت. اما شهرداری منطقه ثامن با استدلال به طرح قبلی اقدام به تخریب مسجد کرد.

اعتراضات به این طرح باعث شد که پای دستگاه قضائی به میان بیاید و پرونده به صورت جدی تر دنبال شود؛ محمدحسین درودی با بیان اینکه پرونده مربوط به مسجد هفت درب در حال رسیدگی است، افزود: شکایت اداره اوقاف به دست ما رسیده و هردو طرف دفاعیات خود را ارائه کرده‌اند و بازپرس پرونده در حال بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه زمان خاصی برای اعلام نتیجه پرونده مشخص نیست و این مسئله بستگی به مستندات و دفاعیات اداره اوقاف و شهرداری منطقه ثامن دارد، اظهار کرد: این موضوع، در حیطه وظایف بازپرس است و به محض به نتیجه رسیدن بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

همچنین در همین مورد حجت الاسلام نصرالله پژمان فر  با اشاره به بررسی شکایت اداره اوقاف در دستگاه قضائی، گفت: بازسازی مسجد در محل سابق خودش مسئله‌ای است که باید انجام شود اما اینکه هزینه این بازسازی از محل بودجه عمومی شهرداری باید تأمین شود یا توسط نهاد متخلف، نکته‌ای است که نیاز به شفاف سازی دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: دستگاه قضائی باید درباره موضوع تخلف و نحوه برخورد با متخلف هم وارد عمل شود تا همه چیز شفاف شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.