فرماندار مه‌ولات با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز در این شهرستان، بر لزوم استفاده از توان و ظرفیت بسیج و سپاه برای مهار بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد.

مه‌ولات در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود رنجبر روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی بین بخشی برای مهار بیماری کووید ۱۹ با بیان اینکه کارکنان شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات در خط اول مبارزه با کرونا زحمات بسیار متحمل شده‌اند، افزود: همکاری نیروهای بسیج و سپاه با مدافعان سلامت برای کنترل ویروس کرونا قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در شرایط حساس فعلی مردم باید علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را نیز جدی بگیرند ادامه داد: بزگترین منکر را افرادی انجام می‌دهند که نسبت به ویروس کرونا علم و آگاهی دارند اما توصیه‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

فرماندار مه‌ولات گفت: نیاز است با استفاده از توان و ظرفیت بسیج، به اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران نیز برای مقابله با کووید ۱۹ اطلاع‌رسانی بیشتر صورت گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه مه‌ولات نیز با بیان اینکه خدمات سپاه برای مقابله با ویروس کرونا، افزایش می‌یابد گفت: تعامل نیروهای بسیج و سپاه با کادر بهداشت و درمان برای تهیه اقلام بهداشتی و تداوم خدمت رسانی به مردم روز به روز افزایش می‌یابد و این کمک‌ها تا شکست کرونا تداوم دارد.

سرهنگ پاسدار مهدی اسماعیل‌زاده افزود: با توجه به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، بسیج جامعه پزشکی در قالب برپایی گروه‌های جهادی نسبت به شناسایی افراد مبتلا به کرونا و معرفی به مراکز بهداشتی و تخصصی، تهیه بسته های کمک معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، خدمات پرستاری فرد در منزل و رفع موانع شغلی کارگران و هماهنگی با کارفرمایان طی چند روز آینده اقدام خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سپاه و بسیج تا غلبه کامل بر بیماری کووید ۱۹ و بازگشت شرایط عادی، در صحنه مشارکت آماده هرگونه همکاری و کمک هستند ادامه داد: تهیه بسته‌های کمک معیشتی و توزیع آن بین آسیب دیدگان از ویروس کرونا که برگرفته از تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است به طور جدی در دستور کار است و برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

نماینده شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات نیز بر لزوم هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا و یاری رساندن به شهروندان تاکید کرد و گفت: پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مستلزم همکاری اقشار مختلف مردم است و کارکنان شبکه بهداشت و درمان و سپاه پاسداران این شهرستان تا مهار کامل بیماری کووید ۱۹، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

محمد ملازاده با بیان اینکه با فرسایشی شدن روند مبارزه با ویروس کرونا، توان و انرژی مدافعان سلامت نیز کاهش یافته است، افزود: تنها راه مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ همراهی با کادر درمان در رعایت کامل و مداوم دستورالعمل‌های بهداشتی است.

مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی و درمانی به مردم ارایه می‌دهند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.