رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: مهمترین و بزرگترین مشکلی که در حوزه اورژانس با آن مواجهیم کمبود آمبولانس است؛ به دلیل تحریم‌ها چند سالی است که آمبولانس جدید وارد نمی‌شود و آمبولانس‌های اورژانس فرسوده شده و مجبوریم آن‌ها را بازسازی کنیم.

کمبود آمبولانس مهمترین مشکل اورژانس ۱۱۵ نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی افشار نیک عنوان کرد: در ماه حدود ۲۵۰۰ مأموریت در حوزه اورژانس ۱۱۵ نیشابور داریم که اکثر این مأموریت‌ها مربوط به تصادفات است و بعد از آن، بیماران قلبی بیشترین مراجعان اورژانس ۱۱۵ نیشابور هستند.

افشار نیک کمبود آمبولانس را مهمترین و بزرگترین مشکل در حوزه اورژانش ۱۱۵ نیشابور دانست و افزود: به دلیل تحریم‌ها چند سالی است که آمبولانس جدید وارد نمی‌شود و آمبولانس‌های اورژانس فرسوده شده و مجبوریم آن‌ها را بازسازی کنیم.

وی در ادامه از دریافت مجوز دو پایگاه اورژانس جاده‌ای و یک پایگاه شهری در حوزه اورژانس ۱۱۵ نیشابور خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که دو هفته پیش برای جانمایی پایگاه‌ها و گرفتن مجوزهای پایگاه‌های جدید برگزار شد توانستیم مجوز راه‌اندازی یک پایگاه اورژانس شهری و دو پایگاه اورژانس جاده‌ای را دریافت کنیم.

افشار نیک در رابطه با تاثیرات ایجاد پایگاه‌های جدید بر خدمت‌رسانی به بیماران گفت: در بیماران اورژانسی مهمترین عاملی که نقش حیاتی در نجات جان مصدوم و یا بیمار را دارد به موقع رسیدن اورژانس است و قطعا ایجاد پایگاه‌های جدید در خدمت‌رسانی به بیماران و مصدومان نقش به سزایی دارد و مهمترین تاثیر آن، کوتاه شدن زمان رسیدن بر بالین بیمار یا مصدوم است.

وی به حضور پر رنگ خیرین و مشارکت آن‌ها در پروژه‌های مربوط به اورژانس اشاره کرد و افزود: نگاه خیرین به سمت اورژانس نگاه مثبتی است و خیرین تا کنون اقدامات خوبی در زمینه اورژانس انجام داده‌اند که مشارکت در ساخت چند پایگاه جاده‌ای، کمک برای خرید تجهیزات داخل آمبولانس و بازسازی آمبولانس‌ها از جمله مهمترین این اقدامات هستند.

افشار نیک با دعوت از خیرین برای مشارکت در ساخت پایگاه‌های جدید، در رابطه با نحوه جذب اعتبارات مربوط به این پایگاه‌ها گفت: بخشی از اعتبارات مربوط به این پایگاه‌ها از طریق وزارت بهداشت و بخشی هم از طریق مشارکت خیرین تأمین خواهند شد.

وی در رابطه با زمان راه‌اندازی پایگاه‌های جدید نیز گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است پایگاه اورژانس شهری تا سه ماه آینده راه‌اندازی شود و پایگاه‌های جاده‌ای هم در سال آینده راه‌اندازی خواهند شد.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی نیشابور، در حال حاضر ۱۳ پایگاه جاده‌ای و ۹ پایگاه شهری و همچنین اورژانس هوایی در نیشابور فعال است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.