مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مرحله پایانی و کشوری چهارمین دوره جشنواره «دانایی و توانایی» در هفته کتاب خبر داد.

برگزاری جشنواره «دانایی و توانایی» در هفته کتاب

قدس آنلاین: علی رمضانی در گفت و گو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: با توجه به نقش و اثرگذاری وزارت آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ترویج این فرهنگ یکی از محوری‌ترین برنامه‌های ما محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، برگزاری چهارمین دوره جشنواره «دانایی و توانایی» را از مهمترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در هفته کتاب، عنوان کرد و افزود: این جشنواره در چهار مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشوری با حضور ۵۰۰ هزار دانش‌آموز  برگزار شده است که مرحله پایانی و کشوری آن همزمان با هفته کتاب، یکشنبه ۲۵ آبان آغاز می‌شود و تا ۲۷ آبان ادامه دارد.

وی با اشاره به فرآیند برگزاری این جشنواره، گفت: در مرحله کشوری جشنواره «دانایی و توانایی» دانش‌آموزان برگزیده کتاب‎های معرفی شده و انتخابی خود را مطالعه و به صورت یک طرح تحقیقی ارائه‌ای درباره محتوای کتاب‎ها، خواهند داشت.

رمضانی تصریح‌کرد: همچنین در این مرحله کلاس‎های آموزش نویسندگی به صورت مجازی و غیرحضوری برای دانش‌آموزان برگزیده با حضور اساتید به نام حوزه های مختلف کتاب از جمله، محمدرضا یوسفی، فرهاد حسن‌زاده، فریدون عموزاده خلیلی، آتوسا صالحی، عباس غدیرمحسنی، امیرحسین رحیمی زنجانبر، شیدا رنجبر، فاطمه مرتضایی‎فرد، یداله پیریایی و شهرام عظیمی، برگزار می‌شود. هدف و سعی ما این است با برگزاری چنین دوره آموزشی، مسیر نویسنده‌ شدن برای دانش‌آموزان مستعد و علاقه‎مند، فراهم کنیم تا در آینده شاهد موفقیت و درخشش آنان به عنوان یک نویسندگانی بزرگ در کشور باشیم.

وی یادآور شد: یکی از نکات مهم و درخور توجه در این جشنواره، خرید کتاب توسط دانش‌آموزان است. با مشارکت و همکاری بسیار خوب ناشران و نویسندگان ما توانستیم، شرایطی را فراهم کنیم که دانش‌آموزان، کتاب‎ها را با تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی خریداری کنند و با توجه به مشارکت نیم میلیون دانش‌آموز در جشنواره، میزان کتابی که خریداری و مطالعه شده است، اتفاق مهم، جریان‎ساز و اثرگذار در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، اظهارداشت: همزمان با هفته کتاب فرآیند برگزاری پنجمین دوره جشنواره «دانایی و توانایی» نیز برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

رمضانی در رابطه با دیگر برنامه‎ های وزارت آموزش و پرورش در هفته کتاب، گفت: برپایی۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه به صورت مجازی و برگزاری برنامه ‏های متنوع و مختلف در بیش از ۱۰۰ هزار واحد آموزشی سراسر کشور در بستر شبکه مجازی و شبکه شاد از جمله، معرفی و اهدای کتاب، پویش ‏های کتابخوانی و دیدارهای مجازی با نویسندگان کتاب‎های کودک و نوجوان از دیگر برنامه های این وزارتخانه در هفته کتاب است.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.