وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاشها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقابله و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ قدردانی کرد.

وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدردانی کرد

به گزارش قدس آنلاین، تقدیر دکتر "سعید نمکی" در پی سومین دوره بازدیدهای مسوولان ارشد و کارشناسان این وزارتخانه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه چگونگی فعالیت برای پیشگیری و مقابله با کرونا صورت گرفته است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز  به نقل از معاون این دانشگاه گزارش داد: به منظور ارائه خدمات مناسب به بیماران مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا، برنامه ریزی های منسجمی در راستای ارائه خدمات سطح بندی شده در این دانشگاه تدوین و به اجرا در آمده است.
دکتر شاپور بدیعی افزود: در سطح یک این برنامه علاوه بر ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته در مناطق زیرپوشش دانشگاه، ۱۴۵ درمانگاه بخش خصوصی نیز خدمات را به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهر مشهد ارائه می دهند.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه های مستقر در مناطق حاشیه شهر مشهد نیز نسبت به انجام آزمایش رایگان کرونا از مراجعان اقدام می کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت نیاز بیماران به خدمات تخصصی از جمله تصویربرداری و معاینه پزشک متخصص، افراد به مراکز سطح دو ارجاع داده می شوند و در صورت نیاز به خدمات بستری از این طریق به بیمارستان ها انتقال داده می شوند.
وی افزود: در فصل های پاییز و زمستان دو هزار تخت بستری در بیمارستان های مشهد در نظر گرفته شده که به صورت مرحله به مرحله و با توجه به تعداد بیماران از آن استفاده می شود.
دکتر بدیعی ادامه داد: در این مرحله از ظرفیت تمامی بیمارستان های فعال در مشهد با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود استفاده می شود و با اجرای این برنامه ضمن افزایش سرعت در شناسایی بیماران مبتلا، مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز کاهش می‌یابد.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۷۴۹ هزار و ۵۲۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۱ هزار و ۳۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۵۲ هزار و ۷۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.