مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی تا کنون لبخند امید به زندگی بر لبان صدها هزار نفر نشانده است و امروز شاهد انجام هزارمین عمل اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودیم.

هزارمین عمل اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد
به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم خالقی مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوندی  دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هر عمل پیوند بیش از ۱۰۰ نفر با هماهنگی و همکاری گروهی، تلاش می‌کنند این ایثارگری را به ثمر بنشانند و جان تازه‌ای در وجود بیماران دردمند ایجاد کنند.

او افزود: در سال ۱۳۸۰ که اهدای عضو از اهداکنندگان مرگ مغزی در مشهد کلید خورد تنها سه اهدای عضو صورت پذیرفت، اما با تلاش شبانه‌روزی و فرهنگ سازی در زمینه اهدای عضو این میزان در سال گذشته به ۱۲۵ مورد اهدای عضو رسید که این امر نشان می‌دهد این فرهنگ به‌خوبی در میان مردم نوع‌دوست و ایثارگرمان جا باز کرده است.

مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی  دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص هزارمین عمل اهدای عضو، ادامه داد: یک آقای ۵۵ ساله که به علت مرگ مغزی از بیمارستان شهید کامیاب به این مرکز معرفی شده بود پس از رضایت خانواده‌اش و مراحل تایید مرگ مغزی مورد عمل اهدا عضو قرار گرفت و موجب نجات وادامه زندگی ۴ بیمار نیازمند به عضو شد.

خالقی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها پس از شیوع بیماری کرونا عمل اهدای عضو متوقف شده است، بیان کرد:، اما در ایران با انجام تست‌های ویژه اعمال اهدای عضو ادامه داشت البته به‌دلیل شیوع این بیماری تعداد عمل‌های پیوند عضو کاهش داشت به‌گونه‌ای که اگر بیماری کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد؛ دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطعاً در اردیبهشت ماه و یا خرداد ماه امسال به هزارمین پیوند دست پیدا می‌کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.