بنا بر اعلام رسانه‌ها، مارک اسپر اندکی قبل از ترک سمتش به عنوان وزیر دفاع آمریکا، یادداشت طبقه‌بندی شده‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرستاد و به او در مورد خروج سریع نیروهای آمریکا از افغانستان هشدار داد.

اسپر به ترامپ درباره خروج سریع از افغانستان هشدار داده بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، ترامپ در ماه اکتبر توییت کرد که تمام نیروهای آمریکا باید تا کریسمس خانه باشند، که این حرف فقط با گفته رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا که گفت هزاران نفر از نیروها "در مسیر" هستند که تا اوایل سال آینده در افغانستان بمانند، نقض شد.

بنا بر مقامات ارشد آمریکایی که با واشنگتن‌پست صحبت کردند، اسپر نگرانی درباره به صفر رساندن حضور ارتش آمریکا در کشور، در بحبوحه مذاکرات صلح با شورشیان طالبان را مطرح کرد.

ترامپ برای تحقق وعده خود مبنی بر پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا، عجله نشان داده است. بعد از اینکه آمریکا در ماه فوریه با طالبان به یک توافق رسید، تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان، تا ۸ هزار و ۶۰۰ تن در ماه ژوئیه کاهش پیدا کرد، در حالی که انتظار می‌رفت ۴ هزار سرباز دیگر نیز در پاییز افغانستان را ترک کنند. تا اوایل سال آینده ممکن است تعدادن نیروها تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.