مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسائل گرمایشی گفت: همزمان با ورود اولین جبهه هوای سرد به استان، 120 میلیون و 400 هزار مترمکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف مصرف شده است.

مصرف بیش از ۱۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در خراسان رضوی طی ۳ روز/ مردم به نکات ایمنی توجه کنند

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری اظهار کرد: از مجموع آمار اعلام شده، ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب در روز چهارشنبه بیست و یکم، ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب در روز پنجشنبه بیست و دوم و روز جمعه بیست و سوم آبان ماه امسال هم با ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین آمار مصرف گاز طبیعی استان را در سه روز گذشته به ثبت رساند.

وی با اشاره به افزایش استفاده از وسائل گرمایشی در بخش خانگی گفت: درخواست ما از هم استانی‌های گرامی، رعایت نکات ایمنی در روزهای سرد سال برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار است. بر اساس آمارها و تحلیل‌های ارایه‌شده، بخش عمده‌ای از علل وقوع حوادث منجر به مرگ مربوط به استفاده نامناسب از دودکش‌ها است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اضافه کرد: مهمترین اقدام درباره دودکش بخاری، اطمینان از باز بودن مسیر، استفاده از کلاهک H و تست گرم بودن لوله‌ها با لمس دست است. استفاده از لوله‌های آکاردئونی(خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز هم اقدامی خطرناک است. در نصب بخاری باید از دودکش‌های گالوانیزه و ضد زنگ با کمترین تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.