علامه محمدتقی جعفری در سال ۱۳۶۶ از بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی بازدید کردند و یادداشتی از خود به یادگار گذاشتند. امروز در سالروز درگذشت این عالم بزرگوار، به این دیدار پرداخته ایم.

یادداشت علامه محمدتقی جعفری در بازدید از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس

به گزارش قدس آنلاین، استاد علامه محمدتقی جعفری که از مفاخر عالم تشیع است و در علوم اسلامی به ویژه فلسفه از عالمان زمان بود، در ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی اسلامی نظیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی می‌ کوشید به تعمیق مطالعات اسلامی کمک کند. این عالم برجسته در تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۳۶۶ با پژوهشگران این بنیاد دیدار کرد، دیداری که هنوز هم برخی پژوهشگران این مرکز علمی آن را به یاد دارند و از این خاطره به نیکی یاد می‌کنند. در ادامه، یادداشتی از علامه جعفری می‌خوانید که در بازدید ایشان از بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در دفتر خاطرات این مرکز علمی نوشته شده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۳۶۶ مشرف به آستان قدس امام علی بن موسی الرضا علی آبائه و اولاده الصلوة و السلام گشتم. در یکی از روزهای تشرف، موفق به دیداری از بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی شده و از نزدیک با راهنمایی برادر ارجمند جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای الهی قسمت هایی مختلف از این بنیاد را زیارت نمودم. همان طور که در موقع گردش و بررسی قسمت ها به تکاپوگران مخلص این بنیاد عرض کردم، الطاف الهی و فیوض ربانی بار دیگر شامل حال مردم این جامعه بالخصوص و جوامع اسلامی علی العموم گشته و نهال سازنده و عامل تکامل انسانی را به وسیله احیای مجدد فرهنگ اسلامی، در حال رشد قرار داده است و امیدوارم این بنیاد محترم در قدم هایی که در راه احیای مجدد فرهنگ جاودانی و سازنده اسلام [برمی دارد]، موفق و مؤید و مشمول عنایات خداوندی باشد.

محمدتقی جعفری

۳۱ شهریور ۱۳۶۶

علامه محمدتقی جعفری بر اثر بیماری در تاریخ ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۷۷ به رحمت ایزدی پیوست و در مشهد مقدس در رواق دارالزهد حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.