رئیس اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برپایی نخستین دوسالانه ملی نقاشی با محوریت شاهنامه فردوسی خبر داد.

دوسالانه ملی نقاشی با محوریت شاهنامه در مشهد برپا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بهزاد چوپانکاره در مورد برگزاری نخستین دوسالانه ملی نقاشی شاهنامه فردوسی اظهار داشت: برای اولین بار است که در یک جشنواره هنری، به موضوع شاهنامه پرداخته می‌شود که به نوعی نوآوری در این حوزه است و برگزاری این دوسالانه ملی توسط شهرداری مشهد می‌تواند فعالیتی ارزشمند و فاخر جلوه کند.

وی افزود: برگزاری این دوسالانه سبب کسب تجارب خوب و کارآمد شده و دریچه تازه‌ای در حوزه هنرهای تجسمی باز می‌کند. هنر نقاشی معاصر ایرانی دارای وجوه متفاوتی است و هنرمندان می‌توانند با استفاده از این محورها، خلاقیت خود را شکوفا کرده و به آثار فاخر و جذابی برسیم.

رییس اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: در واقع هنر معاصر یک هنر بدون حد و مرز است و یکی از خصلت‌های آن تعدد سبک است که کار را برای هنرمندان راحت‌تر می‌کند. شاهنامه بار تاریخی، فرهنگی و ملی وسیعی دارد و برپایی نمایشگاه آثار نقاشی و داوری آن‌ها بسیار سخت است.

چوپانکاره خاطرنشان کرد: این نخستین تجربه شهرداری مشهد، هیئت داوران و هنرمندان است که در حوزه نقاشی به مجموعه داستان‌های اصیل شاهنامه بپردازند کما اینکه شاهنامه به شدت در فرهنگ ما عمومیت دارد و می‌تواند هنرمندان مختلف را دربر بگیرد. شاهنامه فردوسی جز منظومه‌های اسطوره ای کشور ما است که هیچ وقت تکراری نمی‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره با موضوعاتی همچون رزم و نبرد، شخصیت‌نگاری، پیکار نیکی و بدی، تراژدی، اسطوره‌ها، جغرافیای تاریخی، آیین‌ها و مناسک و نیایش‌ها در شاهنامه است.

رئیس اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد درباره جوایز تصریح کرد: به سه اثر برگزیده به ترتیب نفر اول ۳۵۰، نفر دوم ۳۰۰ و نفر سوم ۲۵۰ میلیون ریال تعلق می‌گیرد. همچنین به هریک از آثار راه یافته نمایشگاه مبلغ ۳۰ میلیون ریال و هیئت انتخاب، پس از مرحله دوم داوری و از میان آثار راه یافته به نمایشگاه، تا ۲۷ اثر را به مبلغ حداکثر ۱۵۰ میلیون ریال انتخاب و خریداری می‌کنند.

چوپانکاره گفت: در این جشنواره آقایان بهنام کامرانی، خسرو خسروی، جمشید حقیقت شناس و خانم‌ها فرح اصولی و معصومه مظفری به داوری آثار می‌پردازند.

وی افزود:مرحله اول داوری یک آذر ماه و مرحله دوم داوری ۱۵ آذر ماه سال جاری است، همچنین افتتاحیه نمایشگاه یک دی ماه و اختتامیه آن ۳۰ دی ماه خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.