رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد از بهره مندی تمام تاسیسات گردشگری گناباد از بسته حمایتی جدید ابلاغی ستاد مقابله با کرونا خبر داد.

گردشگری گناباد از بسته حمایتی کرونا بهره مند شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا شناسایی افزود: در بسته حمایتی کرونا به منظور حمایت از بخش گردشگری تسهیلات خوبی برای فعالان این بخش در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات مرحله نخست که اشتغال محور بود نتوانست جوابگوی خسارت های وارده به بخش گردشگری شود و  همان حمایت های حداقلی نیز به درستی اجرا نشد به طوری که بسیاری از واحدهای گردشگری تعطیل شدند و یا با استفاده از ظرفیت حداقلی خود به فعالیت ادامه دادند.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد مهمترین مزایای بسته حمایتی جدید را امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی قبلی تا پایان سال ۹۹، تمدید مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی سال ۹۹، امهال هزینه‌های آب، برق و گاز، امهال هزینه‌های مالیاتی سررسید سال ۹۹ تا پایان سال و تسهیلات بانکی بنگاه ‌محور با کارمزد ۱۲ درصد و دوره تنفس شش ماهه ذکر کرد.
شناسایی گفت:  لازمه بهره مندی از بسته حمایتی مرحله دوم، ثبت نام در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری(جانا) و دریافت کد شناسه است که تمامی  تاسیسات گردشگری گناباد موفق به اخذ آن شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد پیش از این گفته بود که شیوع ویروس همه گیر کرونا بیش از ۹۵ درصد از نظر مالی به بخش گردشگری و واحدهای اقامتی و فعالان این بخش در  این شهرستان خسارت وارد کرده است.

شناسایی افزود: به دنبال شیوع بیماری همه گیر کرونا سفر گردشگران خارجی به گناباد متوقف شد و  سفر گردشگران داخلی به این شهرستان نیز بیش از ۹۰ درصد کاهش یافت و این مساله ضرر اقتصادی زیادی به واحدهای اقامتی و بومگردی و صنایع دستی گناباد وارد کرد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۲ واحد اقامتگاه بومگردی گناباد ۹ واحد تاکنون برای دریافت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده به بانکهای عامل معرفی شدند و به ازای هر اقامتگاه ۶۰ میلیون ریال تسیهلات پرداخت می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: همچنین از چهار هتل گناباد دو هتل دارای شرایط دریافت تسیهلات به بانکهای عامل معرفی شده اند که در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به آنها اعطا خواهد شد.

شناسایی افزود: شهرستان گناباد به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان دارای ۱۱ اقامتگاه بومگردی، ۴ هتل و  ۳ واحد پذیرایی بین راهی است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.