۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: 729742

یادداشت

در زمین رژیم صهیونیستی بازی نمی‌کنیم اما انتقام پابرجاست

محسن پاک آیین/کارشناس ارشد روابط و مسائل بین‌الملل

قدس آنلاین: ترور دانشمند هسته‌ای و یکی از سرداران عرصه علم و دانش کشور شهید محسن فخری زاده قلب مردم ایران را جریحه دار کرد. مردمی که هنوز داغدار ترور سردار قلبها قاسم سلیمانی بودند بار دیگر زخمی بر صورت خود دیدند که این بار از سوی رژیم صهیونیستی بر چهره آنها کشیده شد.

امروز یکی از مطالبات مردم دلیر ایران از مسؤولین شناسایی عوامل ومباشرین و مجریان ترور شهید فخری زاده است. مسؤولین دولتی و امنیتی باید به سرعت این موضوع را دنبال کنند که رژیم صهیونیستی در این ترور چقدر دخیل بوده است؟ چه کشورها و چه افرادی دراین ترور با رژیم صهیونیستی همراهی کرده‌اند؟ آیا رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم در این موضوع دست داشته یا با همراهی کشورهای دیگر و اذناب داخلی صورت گرفته است؟

قطعاً مقامات ذی ربط در جمهوری اسلامی در حال پیگیری موضوع هستند و این سؤال‌ها به طور کامل به افکار عمومی پاسخ داده نمی شود. از سوی دیگر آنچه دراین بین مهم است هوشیاری مسؤولین و رصد تمامی اخبار و وقایع مرتبط با این موضوع در سطح منطقه و در سطح جهان است.

درواقع با شناخت همه جانبه و ترفندهایی که ممکن است علیه ما به کار گرفته شود باید تصمیمات واقدامات همه جانبه ای برای مقابله با دسیسه‌های دشمن اندیشیده شود.

به هر حال ممکن است دشمن با ترور شهید فخری زاده انتظار به دام انداختن ایران را برای ورود ما و منطقه به یک تنش و بحران طولانی مدت را داشته باشد لذا انتظار می رود مسوولین جمهوری اسلامی با توجه به رصد و تحلیل تمامی ابعاد حادثه تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

قطعا بقای رژیم صهیونیستی در منطقه وابسته به تنش آفرینی و بحران زایی است از این رو تداوم امنیت و صلح در منطقه روز به روز بیشتر منجر به زوال رژیم صهیونیستی می‌شود. از این جهت لازم  است تا با شناخت و بررسی هر چه بیشتر ابعاد و برنامه های پشت پرده دشمنان دست آنها را برای انجام اقدامات و ضربات بعدی ببندیم چرا که بارها مشاهده شده رژیم صهیونیستی برای پیشبرد مقاصد خود در منطقه اقدامات تروریستی را ادر کشورهایی مثل لبنان یا سوریه و بعضا درایران انجام می‌دهد.

امروز مطالبه انتقام اصلی‌ترین  مطالبه مردم است، درعین حال مدیریت بحران نیز یک مساله مهم است. این مطالبه مردم به جاست، آنها نگران سلامتی فرزندان و دانشمندان این مرزو بوم هستند که در تیررس ترورهای دشمن قرار می گیرند. این  مطالبه باید از سوی مسؤولین به درستی پاسخ داده شود و مسؤولین ذی ربط امنیتی و نظامی بعد از بررسی‌های لازم  تصمیم نهایی خود را به اطلاع مردم برسانند.

بی تردید جمهوری اسلامی ایران چه در موضوع انتقام خون سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید علم و دانش فخری زاده حق انتقام دارد. رژیم صهیونیستی باید متوجه عواقب اعمال شنیع خود باشد از این  رو لازم است مسوولین جمهوری اسلامی ایران در این موضوع تصمیمات جدی را اتخاذ کنند، هر چند در حمله به پایگاه نظامی عین الاسد در شهادت سردار سلیمانی بخشی از انتقام گرفته شد اما نظام جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام کرد که انتقام راهی انجام نشده است، بنابراین کماکان بحث انتقام سردار سلیمانی دردستور کار است، ممکن است این انتقام به سرعت انجام نشود اما قطعاً از خون سردار سلیمانی و شهید فخری زاده نمی گذریم.

برنامه ریزی و تدبیر در انتقام خون فرزندان عزیزاین مرز و بوم موضوع حائز اهمیتی است ضمن اینکه باید به این موضوع آگاه باشیم که در زمین رژیم صهیونیستی بازی نکنیم، بلکه براساس شناخت از ترفندهای رژیم صهیونیستی اقدامات لازم را به منصه ظهور برسانیم.

انتهاییام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.