همدان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: به دنبال اجرای محدودیت‌های پیش بینی شده از ابتدای آبان امسال و همکاری موثر مردم، خوشبختانه همه شهرستان های این استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و هم اینک استان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

همدان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی دکتر منوچهر کرمی اظهارکرد: البته به رغم خارج شدن استان همدان از وضعیت قرمز، اعمال محدودیت های پیش بینی شده تا ۱۵ آذر در سطح استان همچنان ادامه دارد و قرار است براساس نظر وزارت بهداشت، نحوه و شرایط اعمال محدودیت‌های جدید ابتدای هفته آینده اعلام شود.

کرمی با اشاره به اینکه تمامی شهرستان های استان همدان در وضعیت نارنجی هستند، اضافه کرد: اجرای مطلوب محدودیت های پیش بینی شده از ابتدای آبان، رعایت مولفه های بهداشتی از سوی مردم، پیشگیری و خودداری از برگزاری مهمانی های داخلی، دورهمی ها و برگزار نکردن مجالس عزا و عروسی از جمله عوامل موثر در تغییر وضعیت استان از قرمز به نارنجی بوده است.

وی ادامه داد: بزرگترین اتفاقی که در زمینه اپیدمی های بیماری های تنفسی پیش‌رونده مصداق دارد این است که این اپیدمی ها همواره با هر گونه سهل انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی نظیر حضور در تجمع ها، نزدن ماسک و امثالهم مجدد، همانند آتش زیر خاکستر روشن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.