شخص در آغاز تأهل، مانند دانش‌آموخته‌ای است که وارد مدرسه آشنا و قدیمی خود می‌شود، اما نه در نقش دانش‌آموز، بلکه در نقش معلم. درست است که کلاس همان کلاس است و مدرسه همان مدرسه.

«تار و پود عاشقی» کتاب شد

اما نقش او دیگر همان نقش سابق نیست؛ بلکه صاحب نقش و جایگاهی شده است که برایش مسئولیت‌ها و انتظارات جدیدی به دنبال دارد.

... پسری که تا دیروز رفتن به میهمانی‌های خانوادگی را به راحتی نمی‌پذیرفت، اکنون در جایگاه داماد، باید به گونه دیگری عمل کند. یکی از فواید ازدواج همین است که شما بتوانید خواسته‌های خود را مهار کنید؛ مثلاً دختری که اکنون در جایگاه همسر قرار دارد، باید برخلاف دوران مجردی، زودتر از خواب بلند شود و صبحانه را برای همسرش آماده کند. عروس و دامادها باید بدانند از این پس، نگاه به آن‌ها، نگاهی است که محور اصلی آن «مسئولیت» است.

 «تار و پود عاشقی» کتاب شد

آنچه در بالا بیان شده برخی از قسمت‌های کتاب «تار و پود عاشقی» است که به تازگی توسط انتشارات «زائر رضوی» وابسته به معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با موضوع چگونگی تعامل همسران با یکدیگر، خانواده‌ها، خویشاوندان و دوستان چاپ و منتشر شده است.سرپرست اداره تولیدات فرهنگی این معاونت درباره این تألیف و چاپ این کتاب به خبرنگار قدس می‌گوید: یکی از پرتکرارترین پرسش‌های زائران در جلسات حلقه‌های معرفت در حرم مطهر امام رضا(ع)، پرسش‌هایی درباره مباحث مرتبط با خانواده، روابط زوجین و همسران با والدین و فرزندان و... است؛ ضمن اینکه یکی از پرچالش‌ترین و پرمراجعه‌ترین جلسات و دعاوی در محاکم قضایی، دعاوی خانوادگی به ویژه دعاوی مربوط به زوجین و همسران، آن هم در پنج سال آغازین زندگی است. «احسان یوسف‌پور» ادامه می‌دهد: به همین دلیل پس از بحث و بررسی و تحقیقات و پژوهش‌های لازم در معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و در گروه اندیشه‌ورز اداره تولیدات فرهنگی، به این نتیجه رسیدیم که سرفصل‌های عمده مرتبط با زوجین و همسران در حوزه خانواده‌ها و موضوعات مربوط به آن در قالب یک کتاب گردآوری شود.

سرپرست اداره تولیدات فرهنگی تصریح می‌کند: در انتهای این کتاب مسابقه‌ای فرهنگی پیش‌بینی شده و علاقه‌مندان و مخاطبان با مطالعه محتوای کتاب و پاسخ به پرسش‌های آن می‌توانند در قرعه‌کشی نفرات برگزیده این مسابقه شرکت و در صورت برنده شدن، از هدایای نفیس فرهنگی حرم مطهر رضوی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان می‌کند: علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به پرتال فرهنگی به نشانی: haram.razavi.ir بخش مسابقات فرهنگی مراجعه و با دانلود کردن کتاب در این مسابقه شرکت کنند. همچنین این کتاب از طریق نرم‌افزار و سایت «طاقچه» قسمت انتشارات زائر رضوی هم قابل دریافت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.