سرپرست فرمانداری سبزوار گفت: در روزهای اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان و بستری‌ها بوده‌ایم اما این وضعیت شکننده است و مردم رعایت نکنند، دوباره آمار اوج می‌گیرد.

کاهش آمار بستری‌ها در سبزوار/مردم رعایت نکنند، بیماری دوباره اوج می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، حسین شاد عنوان کرد: میزان بستری‌ها و فوتی‌ها در شهرستان طی روزهای‌ اخیر کاهش چشمگیری داشته که این نتیجه اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها و همچنین همکاری مردم و اصناف است.

شاد تاکید کرد: روند کاهش بیماری کاملا به میزان رعایت مردم بستگی دارد و وضعیت‌های مرتبط با کرونا کاملا شکننده است؛ به طوری که با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطعا به وضعیت بهتری خواهیم رسید و در صورت نادیده گرفتن پروتکل‌ها بیماری مجدد اوج خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با وجود سیر کاهشی بیماری اما وضعیت شهرستان همچنان قرمز است که این به دلیل بالا بودن آمار اولیه است و تا مرز نارنجی پیش رفتیم و امیدواریم که با ادامه روند کاهشی در گزارش‌های جدید اعلام وضعیت‌ها شهرستان سبزوار به وضعیت نارنجی برسد.

شاد به تاثیر محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در کاهش روند بیماری اشاره کرد و افزود: اعمال این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها مردم و فضای شهری را بر آن داشت که بیماری بیشتر جدی گرفته شود و تعطیلی اصناف نیز باعث شد که حضور مردم در شهر کمتر شود و از طرفی منع تردد از ساعت ۹ شب به بعد تاثیر بسزایی در کاهش دورهمی‌ها و در نتیجه کاهش مبتلایان داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان همچنان قرمز است این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از ۱۵ آذر ماه به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است.

سرپرست فرمانداری سبزوار افزود: در زمینه تجهیزات پزشکی و با توجه به اینکه آمار بستری‌ها تا حدودی کاهش یافته است، کمبودی نداریم اما با توجه به تداوم حضور کادر درمان در مراکز درمانی، همچنان فشار کاری کادر درمان بالاست و امیدواریم که هر چه سریع‌تر به یک ثبات و پایداری در اوضاع برسیم.

بنا بر جدیدترین گزارش ستاد ملی کرونا، در حال حاضر در استان خراسان رضوی، مشهد، قوچان و سبزوار در وضعیت قرمز بیماری و خلیل‌آباد در وضعیت فوق قرمز بیماری قرار دارد و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت‌های نارنجی و زرد است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.