عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر این باور است که اگر دخالت‌های خارج از قوه مقننه بر روند رأی دهی مجلس به لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعمال نشود، کلیات این لایحه از سوی نمایندگان، رد خواهد شد.

احتمال رد کلیات  لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس

روح  الله ایزدخواه به قدس آنلاین گفت: اگر سفارش‌های برخی نهادها نباشد و مجلس، حقیقتا خود تصمیم گیر باشد و در منگنه قرار نگیرد، کلیات این بودجه به شدت نفتی، رد خواهد شد. او در خصوص اینکه کدام نهادها ممکن است مجلس را برای تصویب لایحه، تحت فشار قرار دهند اظهار نظر نکرد.

وی افزود: ایرادات متعددی به لایحه دولت وارد است که در راس آن پیش بینی غیرواقعی در خصوص میزان فروش و پیش فروش نفت است. در حالی که مجلس، پیش فروش نفت را رد کرده، دولت بخش زیادی از بودجه را مبتنی بر همین شیوه بسته  است. همچنین در حالی که کشور در مضیقه‌های مالی و اقتصادی است و به درآمدهای پایدار سالم، نیاز دارد، سهم مالیات را به درستی ندیده است.

وی با تأکید بر اینکه مجلس به دنبال فشار مالیاتی بر مودّیان خوش حساب و مردم و حقوق بگیران نیست، ادامه داد: مجلس خواهان جلوگیری از فرار مالیاتی، حذف معافیت‌های بی فلسفه و افزایش پایه‌های مالیاتی عدالت محور است همان طور که تصویب مالیات بر عایدی سرمایه را در دستور کار دارد. بر همین اساس انتظار نمی‌رفت دولت همچنان بودجه را نفتی ببندد .

ایزدخواه پیش بینی فروش ۳/۲ میلیون بشکه نفت در روز را در شرایط فعلی اقتصاد، نوعی "انتحار" می‌داند به ویژه آن که تا کنون درآمدهای نفتی سال جاری، عمدتاً محقق نشده  است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.