شرکت سامسونگ در حال آماده سازی یک دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند است.

سامسونگ در حال ساخت دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، یک منبع معتبر فناوری به نام Ice Universe در آوریل سال جاری اعلام کرد که سامسونگ در آینده سنسورهای دوربین با وضوح ۶۰۰ مگاپیکسل منتشر خواهد کرد که از توانایی های چشم انسان پیشی خواهد گرفت. اکنون تأیید کرده است که چنین حسگری در حال حاضر در دست ساخت است.

این منبع بارها تأیید کرده است که با بخش توسعه این شرکت کره ای ارتباط دارد و اولین منبعی بود که تصاویر واقعی گلکسی S۲۰ و بسیاری از اطلاعات قابل اعتماد دیگر را منتشر کرد ، بنابراین اطلاعات آن قطعاً ارزش شنیدن و تحقیق را دارد.

در زمینه سنسورهای دوربین گوشی های هوشمند ، سامسونگ در حال حاضر برترین رتبه را حفظ کرده است. پیش از این ، این شرکت دارای سنسورهای ۱۰۸MP تولید انبوه بوده و در Xiaomi ۱۰ به نمایش درآمد. بعداً ، Galaxy S۲۰ Ultra متعلق به خود سامسونگ نیز این سنسور تصویر ۱۰۸MP را معرفی کرد. همزمان اخباری مبنی بر این که سامسونگ در حال تولید سنسور تصویر ۱۵۰MP است ، منتشر شده است و انتظار می رود سنسور تصویر ۱۵۰MP در سه ماهه چهارم سال آینده در دسترس باشد.



سامسونگ در حال آماده سازی دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی های هوشمند است

با این حال ، سنسور ۱۵۰MP هدف نهایی سامسونگ نیست. برعکس ، ممکن است هدف سامسونگ بیش از حد پیکسل چشم یک انسان از ۵۷۶MP باشد. سامسونگ نیز قصد دارد یک حسگر تصویر ۶۰۰ مگاپیکسلی برای حفظ پیشروی خود تولید کند.

اگرچه مشخص نیست که سنسوری از این سطح از یک پیکسل واقعاً ضروری است یا واقعاً می‌تواند به عملکرد واقعی خود برسد یا خیر ، اما ۶۰۰MP و بالاتر از حد پیکسل چشم انسان بودن قطعاً حقه و روش خوبی برای جذب مشتری است ، مهم نیست که کدام گوشی هوشمند از این سنسور استفاده می‌کند بلکه با استفاده از این سنسور می‌توان به تعداد علاقه‌مندان و جذب بیشتر کاربران افزود.

مدیر تجارت سنسورهای سامسونگ گفت: این شرکت به کار خود در زمینه ساخت سنسورهای تصویر با پیکسل بالاتر برای گوشی‌های هوشمند ادامه خواهد داد.

این سیستم دوربین ۱۲درصد از پنل عقب را پوشش می‌دهد



اگر سامسونگ فن آوری اساسی را تغییر ندهد ، این تصویر نشان می دهد که یک دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی می تواند بر روی یک گوشی هوشمند باشد. در این حالت ، دوربین به تنهایی ۱۲درصد از سطح پنل عقب را اشغال می کند و دوربین ۲۲ میلی متر بالاتر از پنل پشتی گوشی هوشمند بیرون می زند. البته ، این بسیار ناخوشایند است ، بنابراین بسیار جالب خواهد بود که ببینیم سامسونگ چطور چنین وضوح بالایی را در سنسور ISOCELL نسل بعدی اعمال می‌کند.

سامسونگ در حال کار بر روی سنسور ۶۰۰ مگاپیکسلی است زیرا روند فیلمبرداری ۴K و ۸K کاملاً محبوب شده است. سنسور بزرگ دوربین با وجود بزرگنمایی کیفیت فیلم را حفظ می‌کند.

مانند سنسور ۱۰۸MP ، سنسور ۶۰۰MP هنوز هم ممکن است ابتدا در گوشی های غیر سامسونگ استفاده شود. در آن زمان ، کدام سازنده می خواهد اولین حسگر تصویر ۶۰۰ مگاپیکسلی جهان را راه اندازی کند؟!

بعید به نظر می‌رسد سال آینده گوشی‌های هوشمند با چنین دوربین‌هایی وارد بازار شوند، بعد از سنسور تصویر ۱۰۸MP سامسونگ ، کابران و سایر توسعه دهندگان انتظار یک سنسور ۱۹۲MP را دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.