معاون ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته به این ستاد بسیار ناچیز و محدود است، گفت: ایجاد امکانات رفاهی، اداری و مکانی برای دبیر امر به معروف در شهرستان بر عهده مسئولین همان شهرستان است.

بودجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بسیار ناچیز است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام خانعلی ابراهیمی امروز در جلسه تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بردسکن که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته به این ستاد بسیار ناچیز و محدود است، اظهار کرد: ایجاد امکانات رفاهی، اداری و مکانی برای دبیر امر به معروف در شهرستان بر عهده مسئولین همان شهرستان است.

معاون ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه دبیران ستاد اجرایی در شهرستان‌های استان باید از جان و دل تلاش کنند و ستاد را در شهرستان خود اداره کنند، افزود: دبیران ستاد باید در شهرستان خود از امکانات خوبی بهره‌مند شوند که از مسئولین رده بالا این تقاضا را داریم مکانی مناسب برای دبیران ستاد امر به معروف تدارک ببینند.

وی بیان کرد: در طول تاریخ ملت همیشه پیروز ما روزهای سخت و دشواری را پشت سر گذاشته و از گرفتاری‌ها و بحران‌هایی عبور کرده که موضوع کرونا در مقابل آنها و در مقابل عزم راسخ مردم، فهیم، با فرهنگ و بصیر بسیار کوچک و حقیر است و جهانیان خواهند دید که چگونه ایران سرافراز از این مشکل نیز عبور خواهد کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه برای عبورِ با کمترین هزینه از شرایط موجود و رسیدن به شرایط مطلوب، همه ما لازم است نکاتی را رعایت کنیم، متذکر شد: توکل به خداوند متعال به عنوان تنها گره‌گشای مشکلات، توسل به حضرات معصومین علیهم السلام و دعا برای شفای بیماران، تقویت وحدت ملی و تمرین کار گروهی و اعتماد به مسئولین و خادمین مردم گوشه ای از شایط مطلوب برای گذر و شکست کرونا است.

معاون ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ادامه داد: عمل به توصیه‌های بهداشتی، پزشکی و پرهیز از خوددرمانی و پیشگیری‌های غیر علمی، رسیدگی بیشتر به محرومان و مستمندان، کمک به اقشار آسیب پذیر و مدارا با کم توانان، مشارکت فعال در اطلاع رسانی درست و پرهیز از دامن زدن به شایعات، گزارش تخلفات و جرایم به دستگاه‌های نظارتی نیز باید مورد توجه مردم در مبارزه با ویروس منحوس کرونا قرار گیرد.

وی ضمن ضمن قدردانی از زحمات تمامی مسئولین به ویژه فعالین حوزه رسانه، امنیت و سلامت، گفت: کسی نباید مخالف امر به معروف و نهی از منکر باشد و این فریضه در همه جوامع و فرقه‌ها است، گرچه عنوانش تفاوت دارد، ولی نصیحت در همه جوامع به عنوان یک اصل حاکم بوده، گرچه مدل اجرایی آن متفاوت است.

درخواست اختصاص اعتبار به ستاد امر به معروف نهی از منکر بردسکن

امام جمعه بردسکن نیز در این جلسه بیان اینکه کار تبلیغ هزینه بر است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارای بودجه و اعتبار است، بنابراین، تقاضا داریم بردسکن را که دورترین شهرستان خراسان رضوی بوده، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

حجت الاسلام علی اصغر امینی افزود: امر به معروف و نهی از منکر و تذکرات لسانی باید همگانی شود، چراکه اگر وظایف به خوبی اجرا شود، خیلی از مشکلات قابل حل است.

وی با بیان اینکه اگر در هر جای کشور مشکل منکراتی باشد، به دلیل لغزش در کار امر به معروف و نهی از منکر است، اضافه کرد: اگر نگاه ویژه ای به روستاها شود بیشتر مشکلات حل می‌شود و به تبع نگاه ویژه به شهرستان‌ها سبب می‌شود باری از دوش استان برداشته شود.

امام جمعه بردسکن از ایجاد یک مکان مناسب برای احداث دفتر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بردسکن در این جلسه با همکاری فرماندار و دستگاه‌های مرتبط خبر داد.

امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است

فرماندار بردسکن نیز در این جلسه با اشاره به اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع جدید نیست و یک وظیفه همگانی است، بیان کرد: اگر در یک جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در مسیر خودش اجرا شود قطعا نصرت و یاری خداوند را به دنبال دارد.

مجتبی شاکری بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک موضوع مهم اجتماعی باید با عزت و احترام در تمام زمینه‌ها در جامعه اجرا شود و برای این امر مهم، امر به معروف و گسترش معروفات باید در موازات هم باشد.

شاکری افزود: همه دستگاه‌های اداری موظف هستند تا همکاری‌های لازم را با ستاد امر به معروف و نهی از منکر بردسکن داشته باشند.

گفتنی است؛ در پایان نیز از زحمات ۳ ساله جناب سرهنگ پورمحمد دبیر سابق امر به معروف و نهی از منکر تقدیر و تشکر به عمل آمد و حجت الاسلام جعفر زاده به عنوان دبیرجدید شورای امر به معروف و نهی از منکر معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.