بارش برف و باران در مناطق شمالی، غربی و مرکزی خراسان رضوی همراه با کولاک در مناطق کوهستانی استان از امروز (پنجشنبه) تا یکشنبه هفته آینده پیش‌بینی شده است.

برف و کولاک خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارشها که همراه با کاهش دمای هوا رخ خواهد داد روز شنبه هفته آینده شدت می‌گیرد و برودت هوا در این روز به بیشترین حد خود می‌رسد.

آیدا فاروقی افزود: در این مدت مه‌آلودگی،  کاهش میدان دید و یخبندان شبانه در مناطق مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از عصر دیروز تاکنون نیز در هشت ایستگاه هواشناسی خراسان رضوی بارش باران گزارش شده که بیشترین آن در کلات با حدود سه میلیمتر بوده است.  

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران در شهرستان‌های قوچانَ، سبزوار،  تربت‌حیدریه، فریمان،  کلات نادر، چناران، مشهد و نیشابور گزارش شده است.

وی افزود: طی این مدت در شهرستان قوچان نیز یک سانتیمتر برف به زمین نشست و هم‌اکنون در برخی شهرستانهای خراسان رضوی مانند جغتای بارش  برف در جریان است.   

فاروقی با اشاره به روند کاهش دما در خراسان رضوی ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد هشت درجه سلسیوس پیش‌بینی  شده است که با کاهش ۶ درجه‌ای فردا (جمعه)  به ۲ درجه می‌رسد و روز شنبه هفته آینده نیز نوسان یک تا دو درجه‌ای دارد.

وی گفت: کمینه دمای هوا در مناطق سردسیر خراسان رضوی تا ۹ درجه زیر صفر می رسد که این میزان در مشهد تا ۶ درجه زیر صفر پیش‌بینی شده است.

قوچان با کمینه دمای هوای سه درجه زیر صفر و گناباد با بیشینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.