رییس کل دادگستری خراسان ‌رضوی گفت: ۱۵ هکتار از زمین‌های واقع در حریم و بستر رودخانه های شهرستان درگز این استان آزاد و حدود هشت هکتار از زمین‌های ملی آن رفع تصرف شد.

۱۵ هکتار از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌های درگز آزاد شد

به گزارش قدس آنلاین،   غلامعلی صادقی گفت: شهرستان مرزی درگز دارای ۲ رودخانه دائمی درونگر و زنگلانلو است که نظارت، نگهداری و حفظ حریم و بستر  این رودخانه‌ها از وظایف ذاتی اداره  منابع آب این شهرستان است.
وی افزود: با توجه به عکس‌های هوایی منطقه در سال‌های اخیر به دلیل بی توجهی و عدم نظارت کافی مسوولان شاهد تصرفات، ساخت و ساز و کشت و کارهای فراوان در حریم و بستر این رودخانه‌ها بوده‌ایم که  این  موضوع موجب نارضایتی شهروندان شده بود.

رییس کل دادگستری خراسان ‌رضوی ادامه داد: ابتدای سال جاری با ورود دستگاه قضایی و بازدیدهای میدانی به همراه مسوولان مربوطه از حریم رودخانه زنگلانلو، موضوع در دستور کار قرار گرفت که به علت تصرفات بسیار و گذشت چند سال از کشت و کار توسط تصرف کنندگان، رفع تصرفات موجب نارضایتی‌های اجتماعی می‌شد که با طرح  موضوع در شورای  تامین شهرستان و برگزاری جلسات با تصرف کنندگان تدابیر لازم اتخاذ شده به نحوی که برخی از تصرف کنندگان با رضایت کامل خود اقدام به قلع و قمع بنا و رفع تصرف کردند.

وی گفت: مابقی نیز با دستور قضایی و معرفی نماینده دادستانی توسط ادارات منابع طبیعی و منابع آب رفع تصرف گردید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.