معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: یک واحد تولیدی مستقر در حومه مشهد با راه‌اندازی خط تولید لایه «ملت‌ بلون» مورد استفاده در ماسک بهداشتی صورت، به عنوان سومین خط تولید این نوع پارچه در کشور، خراسان رضوی را در تولید و تامین آن بی‌نیاز از واردات و خودکفا کرد.

خودکفایی خراسان رضوی در تولید و تامین لایه ماسک بهداشتی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان با اشاره به بازدید خود از یک واحد تولید فیلترها و دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و صنعتی در حومه مشهد، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و افزایش نیاز مردم به اقلام پیشگیرانه، تولیدکنندگان ماسک با کمبود «پارچه ملت‌بلون» به عنوان یکی از مهمترین مواد اولیه تولید ماسک بهداشتی صورت مواجه شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: «ملت‌بلون» از خانواده پارچه‌های بی‌بافت مانند «اسپان باند» است که نقش فیلتر را در ماسک بهداشتی صورت دارد و پیش از این فقط ۲ واحد تولیدی در کشور تامین کننده ملت بلون برای تولید ماسک بودند لذا با افزایش نیاز مردم به ماسک، این ۲ واحد در تامین نیاز کامل کشور به پارچه ملت بلون دچار مشکل شدند.

وی گفت: با راه‌اندازی خط تولید ملت‌بلون در این کارخانه و تولید روزانه یک تن محصول، نیاز تولیدکنندگان ماسک به پارچه ملت‌بلون در این استان تامین شده است.

رسولیان بیان کرد: این واحد تولیدی که سال ۱۳۹۰ با هدف قطع وابستگی صنایع مختلف در زمینه فیلترهای مورد نیاز سامانه‌های تصفیه مایعات فعال شد، که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و طراحان فیلترهای ممبران، پلی پروپیلن، نخ تابیده کربنی و سایر فیلترهای خاص، قطعات و دستگاههای تصفیه آب است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: این واحد تخصصی که ۲۵۰ نوع فیلتر در زمینه فیلتراسیون آبی تولید می‌کند همچنین با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریالی برای ۱۶۰ نفر اشتغالزایی کرده و ۸۰ درصد محصولات خود را به ۱۱ کشور جهان صادر می‌کند.

وی ادامه داد: امسال همین واحد ۱۰۰ کانتینر از محصولات خود را به ۱۰ کشور دنیا صادر کرد و تقاضا برای تولیدات سلامت‌محور آن با توجه به تداوم پدیده خشکسالی و اهمیت استفاده مجدد از آب، رو به افزایش است.

رسولیان در پایان افزود: علاوه بر ملت‌بلون این واحد اقدام به تولید ماسک بهداشتی صورت نیز کرده که با توجه به تولید مازاد بر نیاز هر دو محصول در خراسان رضوی، امیدواریم صادرات این محصولات از استان رو به فزونی رود.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.