یک پرستار جهادی می‌گوید: پس از طرح «مسجد سنگر سلامت» در منطقه امیرآباد مشهد، با هماهنگی پایگاه بسیج شهید مطهری مشغول به فعالیت شدم و خدمات پرستاری را در منازل بیماران کرونایی به‌صورت رایگان انجام می‌دهم.

خدمت در منازل بیماران کرونایی حاشیه مشهد توسط پرستار بسیجی

به گزارش قدس آنلاین، حمید تقوی اظهار کرد: من دانشجوی سال آخر پرستاری و از بسیجی‌های قدیمی پایگاه بسیج شهید مطهری در منطقه امیرآباد هستم که پس از طرح «مسجد سنگر سلامت» در این طرح مشغول به فعالیت شدم.

این پرستار جهادگر عنوان کرد: دوستان بسیجی با من تماس گرفتند و مطرح کردند که پس از شناسایی بیماران کرونایی در منطقه اگر بیمار نیازمندی به مراقبت‌های پرستاری در منزل نیاز داشت برایشان انجام دهم و من هم پذیرفتم.

وی افزود: بیش از ۴ سال است که با پایگاه بسیج امیرآباد در ارتباط هستم و فعالیت دارم ولی برای بحث تخصصی پرستاری هرگاه بیماری نیاز داشته باشد با من تماس گرفته می‌شود.

تقوی در رابطه با خدمات قابل ارائه بیان کرد: موارد پرستاری که برای بیماران انجام می‌شود در زمینه اکسیژن‌تراپی و وصل سرم و تزریقات و همچنین آموزش‌هایی در زمینه استفاده و عدم استفاده از مواد غذایی است.

این پرستار جهادگر تصریح کرد: فعالیت من با توجه به تعداد بیمارانی است که در پایگاه شناسایی می‌شوند و این‌گونه نیست که روزانه ساعات خاصی به فعالیت بپردازم.

وی ادامه داد: بیشتر هدف این است که با توجه به شلوغی درمانگاه‌ها و سردی هوا بیماران کرونایی نیازمند از منزل خارج نشوند و اعمال پرستاری‌شان در منزل انجام شود تا از انتشار آلودگی هم پیشگیری شود.

تقوی مطرح کرد: در حال حاضر نیروی پرستاری پایگاه هلال احمر در ملک‌آباد هستم و اگر در روزهایی که سر شیفت هستم از سوی پایگاه برای بیماران تماس گرفته شود چند ساعتی مرخصی گرفته و برای انجام فعالیت‌های پرستاری به مشهد می‌روم و سپس بازمی‌گردم.

این پرستار جهادگر نسبت به سختی‌ها و مشکلات موجود عنوان کرد: چون کار به صورت جهادی است تمام این موارد را با وجود سختی‌هایش پذیرفتم و تا کنون به مشکلی برنخوردم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.