معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: کرایه حمل بار از جمله بارهای عمده‌ مانند سیمان، فولاد و محصولات پتروشیمی توسط ناوگان باری جاده‌ای این استان مطابق نرخ جدید ابلاغی محاسبه و جا به جا می‌شود.

کرایه حمل بارهای عمده در خراسان رضوی مطابق نرخ جدید پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد وحدتی فرد افزود: این افزایش قانونی نرخ حمل بار همانند همه کشور به میزان حدود ۳۲ درصد به صورت خودکار در بارنامه شرکتهای حمل و نقل اعمال می‌شود و حقوق دولتی نیز متناسب با نرخ های قانونی تعیین شده در این اسناد اخذ می‌شود.
وی ادامه داد: حمل کالاهای عمده همچون سیمان، فولاد و محصولات پتروشیمی برخلاف این نرخ ابلاغی توسط شرکتهای حمل و نقلی، تخلف است و باید افزایش یاد شده در نرخ حمل کالا لحاظ گردد و در این راستا طی دو هفته گذشته نرخ حمل سیمان در استان حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تعداد شرکتهای حمل بار استان را ۲۸۳ مورد عنوان کرد و گفت: تاکنون به دفعات با شرکتهای حمل و نقلی که بر خلاف ضوابط رفتار کرده‌اند برخورد شده است و حتی برخی تا مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال نیز جریمه شده و با تکرار تخلف، شرکتشان مهر و موم شده است.
وحدتی فرد به موضوع اعلام بار در مراکز عرضه کالای عمده مانند سیمان و فولاد نیز اشاره و اضافه کرد: در عمل اعلام بار در این مراکز تنها بر اساس نوبت دهی صورت می‌گیرد لذا راننده ای که در صف است نمی تواند مقصد و مکان تحویل بار را انتخاب کند.
وی افزود: در حال حاضر اعلام بار در مراکز اعلام بار استان، انجام می‌شود اما از آنجایی که ممکن است به عنوان نمونه راننده ای برای حمل کالایی به مقصد شیراز اعلام آمادگی نکند در اصطلاح این بار رسوب می‌کند بنابراین همین بار بعد از ظهر همان روز توسط شرکتها در خارج از سالن اعلام بار به شیراز بارنامه می شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مطابق قانون، تنها شرکتهای حمل و نقلی که در پایانه بار مستقر هستند باید بار را در سالن اعلام بار عرضه کنند به همین دلیل شرکتهایی که با سرمایه گذاری شخصی توقفگاه اختصاصی دارند و در مکان دیگری بار عرضه می‌کنند الزام قانونی برای اعلام بار خود در سالن اعلام بار پایانه شهری مانند مشهد ندارند.
وحدتی فرد افزود: تعداد ناوگان باری فعال در خراسان رضوی حدود ۲۸ هزار دستگاه است و در حال حاضر ۴۲ هزار راننده نیز علاوه بر پوشش بیمه‌ای، از طریق اتحادیه صنفی خود زیر پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.