رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد گفت: طبق اطلاعات رسیده متاسفانه بسیاری از ساخت‌وسازها در مناطق حاشیه شهر مشهد به عنوان خانه دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا حداقل اینکه به دست کسانی که برای آن‌ها خانه‌سازی شده؛ یعنی قشر ضعیف، نمی‌رسد.

ساخت‌وسازهای مناطق حاشیه شهر مشهد به عنوان خانه دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، سعید سلگی با بیان اینکه امروزه هزینه‌ تمام شده ساخت‌وسازهایی که در حاشیه شهر مشهد انجام می‌شود در توان افرادی که به عنوان حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند نیست و باید بانک‌ها از جمله بانک مسکن تسهیلات قابل توجه با بازپرداخت بلندمدت ارائه دهند، اظهار کرد: میزان وام‌ها و شرایط واگذاری مسکن در حاشیه شهر باید با واقعیت و دقت همراه باشد وگرنه اهداف ساخت مسکن در حاشیه شهر محقق نمی شود و حتی حاشیه‌نشینی با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی افزود: برای رفع سکونتگاه‌های قدیمی و غیر رسمی در حاشیه شهرها باید شهرداری واحدهای ساخته شده را در اختیار حاشیه‌نشینان قرار دهد. شهرداری تمام مواردی که در حاشیه اسکان دارند را شناسایی و شناسنامه‌دار کند و در ازای ساخت‌وسازهای جدید و تحویل منزل مسکونی به این افراد، سکونتگاه‌های غیر رسمی را که امروزه در آن مستقر هستند، تخریب کند و اجازه ندهد که این منازل مسکونی توسط عده دیگری خریداری شده و با زیرکی به حاشیه‌نشینان اجاره داده شود.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه حاشیه‌نشینی نتیجه قصور در سایر بخش‌های دولتی است، شهرداری مشهد باید برای حاشیه‌نشینی شهر مشهد یارانه ارائه دهد و بابت زمین و پروانه‌ای که در اختیار انبوه‌سازان می‌گذارد، سهم خود در این زمینه را صفر ببیند یا حداقل قیمت زمین و پروانه را عرضه کند تا انبوه‌سازان بتوانند سود حاصل از ساخت‌وساز را در حاشیه شهر با کمترین قیمت عرضه کنند تا قشر مورد هدف بتواند نقل و انتقالات لازم را در این زمینه انجام دهند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.