این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از پروژه های عمرانی در کشور متوقف شده، هم افزایی میان دستگاه ها می تواند بیش از پیش گره گشا باشد.

بهره‌برداری زودتر از موعد پروژه مسیر کوشش تا خلج

در مشهد نیز این قبیل پروژه‌ها کم نیستند و همکاری بین دستگاهی از طریق تعاملات سازنده آستان قدس رضوی با سایر نهادها از جمله شهرداری مشهد نمونه‌های مناسبی را از حیث پیشرفت پروژه‌ها ایجاد کرده است.
شاهد زنده این تعامل، پروژه مسیر کوشش تا خلج در مشهد است که در حال حاضر ۸۷ درصد پیشرفت داشته و روزهای کمی تا زمان بهره برداری از آن باقی مانده است؛ پروژه ای که شرکت بتن و ماشین قدس رضوی به عنوان مجری طرح پای کار آمده و کمک یار شهرداری مشهد شده است.

بهره‌برداری زودتر از موعد
بر اساس زمان بندی شهرداری مشهد و قرارداد منعقد شده، این پروژه قرار بود در اردیبهشت سال آینده افتتاح شود ولی شرکت بتن و ماشین قدس رضوی با به کارگیری توان فنی مهندسی خود، همت جوانان مجموعه و مدیریت جهادی، پروژه را ۴ ماه از زمان بندی قرادادی تعیین شده، زودتر تحویل کارفرما خواهد داد؛ اقدامی که باعث شده تا در حال حاضر از آن به عنوان بهترین پروژه در گزارش شهرداری یاد شود.
محمود عیدی؛ مدیرعامل شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی می گوید: مسیر کوشش تا خلج؛ یکی از بزرگ ترین پروژه های مدیریت شهری است که به زودی توسط این شرکت به بهره برداری می رسد.
او شرایط مناسب پروژه مسیر کوشش تا خلج را در مقایسه با سایر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد، خوب ارزیابی و اضافه می کند: این امر حکایت از جهش صورت گرفته در روند احداث پروژه دارد.
مدیریتی جهادی
پس از برنده شدن شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی در مناقصه پروژه بازگشایی و احداث خیابان کوشش تا خلج و انتخاب آن به عنوان پیمانکار در سال گذشته، عملیات اجرایی مربوط به پروژه مسیر کوشش تا خلج از مرداد ۱۳۹۸ آغاز شد که مدت پیمان قرارداد نیز ۲۴ ماه بوده است، اما با به کارگیری مدیریتی جهادی و همت نیروهای شرکت، شاهد تعجیل در تحویل پروژه هستیم؛ همان چیزی که اصلا از این شرکت انتظار می رود؛ یعنی ارائه کار با کیفیت بالا در کوتاه ترین زمان.
سیدجعفر شعاع الحسینی؛ مدیر پروژه مسیر کوشش تا خلج می گوید: این پروژه از انتهای بلوار کوشش تا خیابان خلج به طول ۲ هزار و ۶۰ متر است و شرکت بتن و ماشین قدس رضوی تمامی عملیات خاکبرداری، روسازی، آسفالت، جدول گذاری و همچنین اجرای کانال بتنی و ساخت مسیل های فرعی را در دست اقدام دارد.
وی ادامه می دهد: تمامی نیروهایی که در این پروژه در حال فعالیت هستند در تلاش اند تا احداث این مسیر، گامی به منظور تسهیل در عبور و مرور مردم ساکن در این منطقه بردارند.
توجه به مسئولیت های اجتماعی
آستان قدس رضوی با توجه به دغدغه اهالی این منطقه و لزوم بازگشایی هر چه سریع تر آن، برنامه ریزی دقیق و مستمری را برای رفع دغدغه های مردم در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در خصوص پروژه مسیر کوشش تا خلج انجام داده تا با روحیه ای جهادی، این پروژه را زودتر از موعد به شهرداری تحویل بدهد.
عیدی درباره اهمیت بازگشایی این مسیر می گوید: بازگشایی مسیر مذکور یکی از خواسته های چندین ساله ساکنان این منطقه است که با بهره برداری از این پروژه، نه تنها حجم ترافیکی بلوار صبا و حتی ۱۰۰ متری کاهش خواهد یافت، بلکه زمینه سهولت تردد شهروندان با ایجاد دسترسی بلوار کوشش به خلج و اتصال آن به شریان اصلی شهر فراهم می شود.
وی ادامه می دهد: همچنین با اجرای این پروژه و اتصال این معبر به خیابان های خلج، قائم و بولوار نماز، دسترسی به منطقه گردشگری هفت حوض راحت تر انجام خواهد شد.

اشتغال، لازمه جهش تولید
اشتغالزایی چه در مقوله تولید و چه در اجرای پروژه های مختلف به ویژه در حوزه عمرانی، گامی مهم در راستای تحقق جهش تولید است. به همین دلیل با توجه به مشکلاتی که امروزه شهرها با آن رو به رو هستند، شرکت بتن و ماشن قدس رضوی تلاش کرده تا تمامی پروژه عمرانی خود را با پیوست اشتغال زایی و تاکید بر آن همراه کند.
مدیر پروژه مسیر کوشش تا خلج در این باره می گوید: در پروژه بازگشایی مسیر کوشش تا خلج، خوشبختانه زمینه اشتغال مستقیم برای حدود ۲۵ نفر و همینطور غیر مستقیم برای بالغ بر ۵۰ نفر فراهم شده است، ضمن این که بهره برداری از این پروژه عمرانی نیز در نهایت به جهش تولید و اشتغال منجر خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.