ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک فرد جریان ساز بود، گفت: باید ابعاد این شخصیت در دانشگاه مورد تحقیق قرار گرفته و نتایج در اختیار همگان قرار گیرد.

ضرورت بررسی و شناخت ابعاد شخصیت شهید سلیمانی

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در افتتاحیه اولین کنگره بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: در طول تاریخ شخصیت‌های بزرگ و نخبه به وجود آمدند و با گذشت قرن‌ها در کانون احساسات مردم مورد تکریم هستند، این افراد که شامل قهرمانان، دانشمندان و مربیان بشری می‌شود، غالباً شخصیت دوبعدی دارند، یک بعد شخصیت فردی و بعد دیگر شخصیت جریانی است که توانستند جریان ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: به عنوان مثال حضرت ابراهیم یک شخصیت جریانی در زمان خود بود: مجاهدات در برابر با بت شکنی و حرکات سازنده در صحنه زندگی بشر؛ ایشان یک تابلو بود که در برابر دیدگان سایر افراد نصب شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در طول انقلاب نیز فردی مانند شهید بهشتی به فرموده امام خمینی (ره) یک امت و پجریان بود. مقام معظم رهبری نیز فرمود شهید قاسم سلیمانی یک مکتب است، چون ایشان در فعالیت‌های عظیم جهادی یک نخبه قابل تکریم و محبوب است.

شهید سلیمانی یک فرد جریان ساز بود

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه شهید سلیمانی نیز یک فرد جریان ساز بود، اظهار کرد: ایشان یک تابلو رنگین در برابر جوامع بشری بود که سایر افراد با نگاه کردن به ایشان همه اصول جهاد و مبارزه را در ایشان می‌بینند.

وی همچنین افزود: ابعاد این شخصیت جریانی در سطح دانشگاه باید مورد تحقیق قرار گرفته و نتیجه این تحقیقات در اختیار همه نسل‌ها قرار گیرد زیرا این کار باعث می‌شود تا سایر افراد با جزئیات زندگی ایشان بیشتر آشنا شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در تابلوی شخصیت شهید سلیمانی، دو اصل بصیرت، یعنی بصیرت انقلابی و بصیرت توحیدی نمایش داده می‌شود زیرا ایشان انقلاب را شناخته بود. متأسفانه عده‌ای در طول انقلاب، انقلاب را فراموش کردند و سرگرم مدیریت رفاهی و اقتصادی شدند، درحالی که نظام تشکیل شد تا انقلاب با یک توسعه نظامی، جهانی شده و توسعه یابد.

تداوم انقلاب نیز باید در فضای مبارزه محقق شود

وی با تأکید بر توسعه انقلاب، اظهار کرد: تداوم انقلاب نیز باید در فضای مبارزه محقق شود؛ افرادی که در این راه شهید شدند، شهید انقلاب هستند، تا این انقلاب گسترش یابد، حتی عده‌ای پس از پایان جنگ نیز به دنبال توسعه رفاه و توسعه اقتصادی بودند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما با دنیایی که قصد دارد را تا خون مردم را بمکد، در حال جنگ هستیم، ادامه داد: شهید سلیمانی نیز مدیریت توسعه انقلاب را بر عهده داشت. امروز جبهه نبرد ما در ده متری مرزهای اسرائیل قرار دارد که این مهم، ثمره تلاش شهید سلیمانی است.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی حاکمیت الله را پذیرفته بود، ایشان بسیار تلاش کرد که در راه ولی فقیه کار کند؛ اصل دیگری که ایشان به آن پایبند بو، د جهاد بود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.