رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: میزان توزیع کالاهای اساسی طی ۹ ماهه امسال با افزایش ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به بیش از هزار و ۲۶ تن رسید.

توزیع کالاهای اساسی در گناباد ۳۶ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، هادی ایزدی افزود: با هدف تنظیم بازار توزیع کالاهای اساسی روزانه چهار تا پنج تُن کالای اساسی نظیر شکر، برنج، روغن، گوشت منجمد، گوشت مرغ، گوشت گرم و قرمز، تخم مرغ، شیر و میوه در ۳۰ نقطه شهری و روستایی شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: سیستم هوشمند توزیع کالاهای اساسی در فروشگاههای منتخب و توزیع این کالاها بر اساس کد ملی سرپرست خانوار از سال گذشته در گناباد شروع شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا بازرسی از واحدهای صنفی با قوت بیشتر انجام شد و در بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان ۲۰۹ تخلف جمع بندی و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

ایزدی افزود: هزار و ۵۶ مورد شکایت کتبی، از طریق اطلاعات مردمی سامانه ۱۲۴ و گشتهای مشترک نیز در این مدت رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: رسیدگی به شکایتهای مردمی از واحدهای صنفی و خدماتی گناباد طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶۰ درصد و گشت های مکرر۱۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.  

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد مهمترین عامل تورم کالاها در گناباد را  ناشی از افزایش قیمت نهاده‌ها، نرخ ارز و حجم نقدینگی ذکر کرد و گفت: قیمت شکر، لبنیات و لاستیک در این مدت به ترتیب ۷۰، ۱۲۰ و ۱۰۵ درصد افزایش یافت که بر گرانی سایر بخشها هم موثر بود.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.