۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 733131

قدس: درحالی‌که ستاد مدیریت بیماری کرونا محدودیت‌های کرونایی برای سفرهای بین‌شهری را الزامی می‌داند و مسئولان بهداشتی تأکیددارند این سفرها عامل انتشار ویروس است اما در زیرپوست این تصمیمات برخی دفاتر خدماتی با تبلیغ‌های زیرکانه مانند تورهای اروپایی باهدف تزریق واکسن و یا سفر به کیش با اقساط بلندمدت هم‌وطنان را برای سفر در این وضعیت تشویق می‌کنند.

سفر از تحدید تا تهدید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سفرهای بین‌شهری با خودروهای شخصی در حالی هنوز با محدودیت و ممنوعیت همراه است که رفتن به سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و یا قطار و هواپیما هیچ محدودیت و یا ممنوعیتی ندارد.

گفتنی است این موضوع موجب شده تا بسیاری از دفاتر خدمات سفر با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای برپایی تورهای گروهی به برخی مناطق گردش پذیر ازجمله کیش اقدام کنند.

گفتنی است تبلیغ برای سفر به جزیره کیش آن‌هم به‌صورت قسطی که در آگهی‌نماهای برخی از معابر اصلی شهرها و یا فضای مجازی و نیز بسیاری از رسانه‌ها نقش بسته در زمره همین تلاش‌ها است که بسیاری از مردم و کارشناسان این اقدام را خلاف حرکت ستاد مقابله با کرونا عنوان می‌کنند.

نزدیک شدن به ایام نوروز و از طرفی کاهش فوتی‌ها در کشور و کاهش ترس و واهمه بسیاری از هم‌وطنان حالا بسیاری از کارشناسان را نگران کرده در ایام تعطیلات پیش رو سیل سفرها باری دیگر موجب طغیان این بیماری نشود.

تکلیف روشن است

نگرانی ناشی از تبلیغات و فعالیت دفاتر خدمات گردشگری حالا موجب شده تا ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مأموریت دهد  تا با همکاری سایر ترجمان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط مدیریت اطلاع‌رسانی و نظارت مناسب سفرها را به‌خصوص در ایام فاطمیه، عید نوروز و سایر مناسبت‌ها و تعطیلات پیش رو به عهده گیرد و از تبلیغات و مشوق‌های افزایش سفر نظیر بلیت و تورهای تخفیف‌دار و امثال آن جلوگیری کند.

بر اساس تصمیم این ستاد وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد تا نظارت لازم  را بر ظرفیت مسافر گیری اتوبوس‌های بین‌شهری مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت  داشته باشد و تصمیمات لازم را جهت ایجاد تهویه مناسب در اتوبوس‌ها  اتخاذ کند و همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی علاوه بر کنترل سلامت مسافران ازنظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هنگام صدور بلیت و هنگام سوارشدن مسافران  سلامت آنان به‌صورت الکترونیکی کنترل شود.

همچنین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وظیفه دارد اقدامات لازم جهت اتصال به سامانه ماسک وزارت بهداشت جهت ممانعت از ورود افراد مبتلابه بیماری کووید ۱۹ را به مناطق اقامتی و گردشگری  انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.