وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پایش مسافران در هنگام ورود به کشور گفت: هنوز هیچ موردی از ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس در ایران مشاهده نشده است.

هنوز ویروس جهش یافته انگلیسی در ایران دیده نشده

قدس آنلاین: دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره نگرانی‌های بوجود آمده در پی جهش و بوجود آمدن نوع جدیدویروس کرونا و سرایت آن به کشور ، با اشاره به تاخیر دو ماهه انگلیس در اعلام این موضوع بع جهان، اظهار داشت: به محض اطلاع از این جهش پروازها از مبدا و به مقصد انگلیس ممنوع شد. و همه  مسافران با واسطه و غیر مستقیم هم رصد می‌شوند.

وی افزود: مسافران اروپایی علاوه برگه منفی تست کرونا، اینجا در ایران هم تحت آزمایش کرونا قرار می‌گیرند و توصیه می‌شود که حتما باید دو هفته در  قرنطینه بمانند. علاوه بر این همه مسافرانی که در دو سه هفته اخیر از انگلیس وارد کشور شده‌اند را داریم، تک تک رصد می‌شوند، اما تاکنون موردی از ویروس جهش یافته در انگلیس در کشور پیدا نکرده‌ایم، البته همچنان کار را دنبال می‌کنیم و هر موردی باشد به مردم اعلام می کنیم.

وزیر بهداشت درباره  تامین واکسن کرونا نیز گفت: برای واردات واکسن  آمادگی داریم و مشکلی وجود ندارد و به زودی برای کشور تهیه می‌شود.

نمکی همچنین به موضوع محدودیت های اعمال شده و تاثیرات آن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با همت همکاران ما در سراسر کشور با همدلی و وفاق سازمان بسیج و کمک بی بدیل مردم با اجرای طرح محله شهید قاسم سلیمانی حداقل ۵۰ درصد مرگ و میر کرونا کاهش یافته است و ۱۶۰ نقطه قرمز همگی به نارنجی و زرد تبدیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.