رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: محدودیتهای ترددی به خاطر کرونا باعث شده است که از آذر ماه امسال، مصرف شن و نمک برای مقابل با یخ زدگی جاده‌های استان در مقایسه با پارسال ۲.۵ برابر افزایش یابد.

افزایش مصرف شن و نمک در راهداری خراسان رضوی به خاطر کرونا

به گزارش قدس آنلاین، علی رجایی افزود: تردد خودروها در جاده‌های برفی و یخ زده خود به خود به جذب شن و نمک و باز شدن یخ سطح جاده کمک می‌کرد که امسال به خاطر کاهش تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی استان، راهداران در قالب طرح زمستانی مجورند بیشتر از قبل از ترکیب شن و نمک در مسیرها استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر طی سه مورد بارش برف در آذر ماه در مجموع ۹ هزار و ۵۵۰ تن شن و نمک مصرف شده است که این میزان معادل حدود ۴۰ درصد از شن ونمک تامین شده برای طرح راهداری زمستانی امسال است.

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: قرار بود طرح راهداری زمستانی به صورت رسمی از ۱۵ آذر آغاز شود و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه یابد اما به دلیل شروع زودهنگام بارش برف در منطقه، این طرح در واقع از ابتدای آذر ماه آغاز شد.

رجایی افزود: در عملیات راهداری زمستانی امسال ۷۳۳ راهدار با استفاده از ۵۳۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین در قالب ۷۲ گروه در ۷۲ نقطه از راه‌های استان خراسان رضوی مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.