رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در پی بارش سنگین برف طی روزهای چهارم تا هفتم دی ماه ۱۰ هزار و ۴۲۳ کیلومتر از جاده‌های استان برف‌روبی شد.

۱۰ هزار کیلومتر از جاده‌های خراسان رضوی برف‌روبی شد

به گزارش قدس آنلاین، علی رجایی افزود: طی این دوره فعالیت جوی تقریبا همه راههای استان تحت تاثیر بارش برف و باران بود و در  برف روبی صورت گرفته هشت هزار و ۴۷۰ تن ترکیب شن و نمک بر سطح جاده ها پاشیده شد.

وی ادامه داد: بیشترین حجم عملیات راهداری زمستانی طی هفته گذشته مربوط به جاده قوچان- درگز واقع در محدوده شهرستان قوچان، بزرگراه باغچه - تربت حیدریه در محدوده شهرستان تربت حیدریه و باغچه - نیشابور در حوزه شهرستان مشهد بوده است.

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش تردد در سطح جاده‌های استان در سال جاری در عمل میزان شن و نمک پاشی برای یخ زدایی از جاده در مقایسه با دوره های گذشته ۲.۵ برابر شده است لذا نیازمند تامین مجدد شن و نمک در طرح راهداری زمستانی امسال هستیم.

رجایی افزود: در جریان راهداری زمستانی امسال ۷۳۳ راهدار با استفاده از ۵۳۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین در قالب ۷۲ گروه در ۷۲ نقطه از راه‌های استان خراسان رضوی مستقر شده‌اند.

عملیات راهداری زمستانی که هر سال از ۱۵ آذر آغاز می‌شود به خاطر بارش زودهنگام برف در این استان از ابتدای آذر ماه آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۸۴ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۶۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

این استان علاوه بر ۵۱ گردنه به طول ۵۴۵ کیلومتر در محورهای بین شهری، ۱۷۲ گردنه به طول ۵۷۴ کیلومتر در محورهای روستایی و ۱۳۶ محل کولاک و مه گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.