فروش موی طبیعی دختران و زنان و خرید آن توسط برخی از آرایشگرها و ادمین کانال و سایت‌های خریدوفروش اینترنتی قابل پیگیری است. آنجا که خیلی راحت با پیشنهاد قیمت یا با قیمت‌های توافقی، دنبال مشتری هستند.

سیر تا پیاز مو فروشی

موی طبیعی دختران  و خانم‌ها را بدون رنگ و موخوره می‌خرند، قیمت‌ها از 300هزار تومان شروع و به بالای 2میلیون تومان می‌رسد. یکی از همین خریداران موهای طبیعی در فضای مجازی مدعی است: بعضی از مادران برای فروش موی بلند دخترانشان به مغازه ما می‌آیند و از پول آن می‌توانند حداقل معاش یک ماه خود را تأمین کنند.

قفسه به قفسه مغازه‌ها پر است از موهایی که به امید فروش با قیمت بیشتر بلند شده تا در اختیار کارآموزان در آرایشگاه ها قرار گیرد یا اینکه به عنوان اکستنشن به دست آرایشگرها سپرده شود.

 برای من پرسش پیش می‌آید که این موهای طبیعی که دسته‌دسته و شاخه‌شاخه داخل بسته در دکور مغازه جا خوش کرده‌اند یا کنج دیوار مغازه مانده‌اند، توسط خود آرایشگرها کوتاه می‌شود یا اینکه خود فرد می‌تواند با یک شانه و قیچی آن را کوتاه کند و به دست خریدار بدهد.

 برای جویا شدن سیر تا پیاز قضیه به عنوان خریدار با یکی از همین مغازه‌دارها تماس می‌گیرم و از او می‌خواهم فهرست قیمت‌ها را برای اکستنشن کردن در اختیارم قرار دهد.

وقتی در تصویر شاخه‌شاخه، دسته‌دسته مو، رنگ به رنگ از مشکی پرکلاغی گرفته تا موهای بلند خرمایی تیره و روشن را می‌بینم که معمولاً با یک کش از هم جدا شده‌اند می‌توانم  پشت این تصویر، چهره‌ای را تصور می‌کنم که هر کدام قصه‌ای دارند، قصه‌ای از خانم یا دختری که از روی خوشحالی یا از روی ناراحتی برای پر کردن زخم‌های زندگی‌شان دست به این کار زده ‌است.  

موها را کجا کوتاه می‌کنید؟

بستگی به تصمیم فروشنده و خریدار دارد، در همین جا ما موها را می‌بینیم، اگر خوب بود و اندازه، قیمت می‌دهیم، اگر سر قیمت به توافق رسیدیم، همین‌جا قیچی را برمی‌داریم و دست به کار می‌شویم. 

چه مویی مورد انتخاب شماست؟

مویی که حجمش زیاد باشد و بلند. اندازه و سلامت مو معیار اصلی است، باید موخوره نداشته باشد و با رنگ شیمیایی آسیب ندیده باشد. فر کرده و یا گلت شده هم نباشد.

از موها چه استفاده‌ای می‌کنید؟

یا برای اکستنشن یا برای گذاشتن سر عروسک‌ها که در اختیار کارآموزان قرار می‌گیرد.

معمولاً چه افرادی دست به فروش موهای خود می‌زنند؟

خیلی‌ها از دخترها و خانم‌ها هستند که می‌گویند چرا موهای خودمان یا دخترمان را بریزیم سطل آشغال، دیگر موی بلند دل ما را زده و قیافه‌مان تکراری شده است، اما در این میان خانواده‌هایی هم هستند که از سر نیاز مالی دست به این کار می‌زنند. شاید باورتان نشود بیمار سرطانی داشتیم که قرار بود شیمی‌درمانی کند و آمد و موهایش را فروخت.

صاحب مغازه معتقد است بیشتر آن‌ها افرادی هستند که به پول فروش مو احتیاج دارند. «بیشتر نوجوان، جوان و یا دختربچه‌ای که به اصرار مادرشان موهایشان را کوتاه می‌کنند». خرید و فروش موی طبیعی خیلی زیاد شده، همه دنبال بیبی‌هیر هستند، موی بچه؛ چون سالم و طبیعی است.

سن فروشنده مهم است؟

بله، قاعدتاً مهم است، هر چقدر سن پایین‌تر باشد، مو سالم‌تر است. از خانم‌های باردار تمایلی نداریم مو بخریم، چون از نظر هورمونی، شرایط عادی ندارند و مو سخت رنگ باز می‌کند. اغلب موهای خانم‌ها موخوره زیاد دارد، کسی هم زیاد موهایشان را نمی‌خرد.

سانت به سانت اندازه موی طبیعی برای ما ارزش دارد؛ چرا که وقتی فردی برای اکستنشن به آرایشگاه می‌رود باید پول زیادی برای زیبا کردن موهای خود بدهد که اغلب آرایشگران برای این کار به دنبال موی بلند و سالم هستند تا بتوانند روی آن کار کنند.

مامان دوست ندارم موهامو کوتاهی کنی

در میان این همه شلوغی و همهمه، خانمی که دختر 5ساله‌اش را با چشمان گریان به مغازه آورده بود، توجه همه را به خود جلب کرد.

نگاه‌ها همه  دنبال موی طلایی این دختربچه بود. دختربچه با گریه می‌گفت «مامان دوست ندارم موهامو کوتاه کنی» اما مادر که، برای سانت به سانت آن حساب باز کرده بود، گم شده بود در افکار پوچی که شاید از این راه پولی بدست بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.