نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کشورهای مدعی دموکراسی با دیدن حضور ۸۵ درصدی مردم در انتخابات سال ۸۸، نتوانستند دموکراسی سیاسی کشور را هدف قرار دهند و اصل انتخابات را هدف گرفتند.

ناتوانی دشمن در مقابل دموکراسی سیاسی حاکم بر ایران

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی که امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: مصادف شدن روز بصیرت با ایام فاطمیه، اقتضا می‌کند تا وجه مشترک انحراف از خط ولایت که منجر به شهادت حضرت زهرا (س) شد، با فتنه ۸۸ بررسی شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه وجه مشترک این دو فتنه مسئله بی بصیرتی خواص است، اظهار کرد: حق امیرالمؤمنین (ع) گرفته شد و تنها حضرت فاطمه (س) در مقابل آن ایستاد که منجر به شهادت ایشان شد. در فتنه ۸۸ نیز مسئله تقلب در انتخابات که ساخته شده انگلیسی و آمریکایی بود باعث تحریک جریان شکست خورده انتخابات شد و به تبع آن حرکت فتنه انگیز آغاز شد و خواص هم اسیر این جریان شدند.

وی با بیان اینکه اگر رشد سیاسی و پایمردی مردم و بصیرت افزایی رهبری نبود نظام ما مثل نظام و انقلاب پیامبر (ص) دچار ارتجاع می‌شد، افزود: در هر فتنه، توده مردم یک جریان و عوامل سیاسی خط ساز و خواص جامعه، بخش دیگر هستند. در زمان رحلت پیامبر (ص) فتنه‌ای شکل گرفت و اگر خواص مقابل فتنه می‌ایستادند آن فتنه شکل نمی‌گرفت اما برخی مطامع سیاسی کمک کرد تا آنها از خط ولایت جدا شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: روزی که پیامبر (ص) در حجه الوداع قبل از واقعه غدیر خم خطبه‌ای در باب فضائل امام علی (ع) فرمودند چند نفر در کعبه هم قسم شدند تا به هیچ قیمت قدرت به امام علی (ع) نرسد و جریانی را به وجود آوردند و افرادی را جذب کردند. بعد از غدیر خم و بیعت هزاران نفر با ولایت، این جریان با افرادی که با مولا علی (ع) دشمنی داشتند ارتباط گرفتند و با جریان خود همراه کردند، تا جایی که در نماز صبح دنبال افراد دشمن با امیرالمؤمنین می‌گشتند.

وی درباره فتنه سال ۸۸ گفت: کشورهایی که ادعای دموکراسی داشتند و با شرکت ۸۵ درصدی مردم ما در انتخابات مواجه شدند، نتوانستند دموکراسی سیاسی کشور را هدف قرار دهند و تصمیم گرفتند اصل انتخابات را زیر سوال ببرند و بهترین راه را تحریک جریان شکست خورده در انتخابات دیدند و جریان‌های ضد دین را به خیابان کشاندند تا انتخابات و نظام را از بین ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: چیزی که باعث شد جریان‌های ضد دین پیرو این شورش شوند، موضع ضدولایی شکست خوردگان انتخابات بود. در جریان اصلاحات قرار بود بین آقایان خاتمی و موسوی یک نفر کاندید شود اما بعد از اینکه موسوی در مصاحبه‌ای از محدود کردن اختیارات رهبری گفت، جریانات فتنه از موسوی حمایت کرد و خاتمی هم تحت تأثیر جریانات اطراف کنار کشید و موسوی به کاندید اصلی اصلاح طلبان تبدیل شد.

وی ادامه داد: سلطنت طلبان و توطئه‌گران خارجی قصد از بین بردن ولایت را داشتند و برخی خواص هم که خود را نخبه سیاسی می‌دانستند، سکوت کردند و حتی برخی هم این جریان انحرافی را حمایت کردند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مردم ثابت کردند که اگر در زمان پیامبر هم بودند در خانه حضرت زهرا (س) آتش نمی‌گرفت و نشان دادند با بصیرت خود می‌توانند تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

گفتنی است، در این مراسم امیر عارف از ذاکرین اهل بیت به ذکر مصیبت شهادت حضرت زهرا (ع) پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.